Jobs list
-
NEWJob number: JN -092025-193613 Posted: 2025-10-08
社内SE(ITスペシャリスト)| ERP・インフラ運用・ヘルプデスク
キャッシュ(現金決済)とキャッシュレス(電子決済)の両方に強みを持つリーディングカンパニー5 - 7 million yen Saitama Information Technology Helpdesk / Support Engineer
- Company overview
- Our client is a pioneer in the manufacturing of coin and bill validation devices for vending machines and related equipment in Japan. We have been providing advanced, high-quality, and reliable products. In recent years, we have expanded our product line to include e-money terminals and cash handling systems for retail, transportation, and amusement sectors. Leveraging the technology developed in the vending machine market, we also offer currency validation devices for pachinko and gaming markets, self-service gas stations, and hourly parking lots. Moreover, we entered the e-money market early and have been focusing on the development and sales of terminals and systems that support cashless payments. We maintain a high market share in the vending machine sector and continue to be an industry leader in the electronic payment market, providing cutting-edge technology products.
- Responsibilities
自販機市場を支える革新的な技術力を持つ企業で【社内SE(ITスペシャリスト)】
として活躍しませんか?
創業から50年以上の歴史を持ち、自動販売機や販売端末にとって無くてはならない存在である「決済システム」ソリューションを提供する企業です。
自動販売機の主要部品である硬貨選別機や紙幣識別機の製造販売を中心に、電子決済端末や関連サービスを提供しています。また、現金決済から電子決済に至る幅広いソリューションを提供し、「無人決済」だけでなく「有人決済」分野でも発展に寄与しています。
会社の特徴は、自販機市場を支える革新的な技術力を持つだけでなく、その部品製造の品質や技術力が幅広く認知されています。近年は、キャッシュレス化や電子化への対応も強化。信頼と実績を併せ持つグローバル企業です。
今回、同社のDX推進を支える重要な役割を果たすITシステム部門を支えるメンバーを募集いたします。
本部門では、2025年度にSAP Hanaの導入を予定。今後はグローバルのITシステムを利用しつつ、国内でのビジネス成長に向けてのデジタル化・DX推進を進めていきます。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■業務内容:
インフラストラクチャおよびネットワーク領域に関連する日常のビジネス活動のサポート
グローバルITチームと協力し、グローバルプロジェクトとしてアプリケーション導入や、システム変更や標準化等を推進
グローバル標準の情報セキュリティの展開とセキュリティツールの実装サポート
ヘルプデスク業務:主にローカル(日本)のユーザーサポート。*必要に応じて、アジア地域でユーザーサポートあり。
Global管理されている日本に於けるインフラストラクチャ全体(WAN、LAN、ワイヤレス、サーバー、IT資産)の管理サポート
ERP(SAP Hana) Local管理者業務
内部監査対応(ITシステム関係)
そのほか、上記に関連する業務
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━#featuredjob6
Masaaki Sato
Online / Inhouse -
NEWJob number: JN -082025-193295 Posted: 2025-10-07
バックオフィス(総務・秘書)◇英語力を生かす/外資系食品・美容ブランド等を日本でPR/グロース上場G
事務職でありながら英語スキルを活かせる希少なポジションです。4.6 - 7.6 million yen Tokyo Support & Administration General Affairs
- Company overview
- We are a PR and marketing company supporting communication activities. Our services include PR, advertising agency work, consulting, marketing communication services, product development, research, planning, and the sale and import/export of cosmetics and toys. We are dedicated to finding new communication approaches, redefining attractiveness, creating markets, and expanding brands. By changing perceptions, we address client challenges and strategically communicate the true value and core messages of brands to core targets.
- Responsibilities
- ~グロース上場グループ/英語力を活かす/衣食住にまつわる多種多様な商品やサービスをPRする企業/クライアントの8割が外資系/時間内に効率的に仕事を進める社風~
事業拡大に伴い、営業サポート業務や管理業務を通じて事業経営を支えるポジションです。少数精鋭の組織のため、幅広い業務を裁量を持って遂行できる環境があります。また、メンバーは全員バイリンガル人材で構成されており、事務職でありながら英語スキルを活かせる希少なポジションです。
■業務内容:受発注管理、見積書・請求書作成
契約書管理 ・オフィス関連業務
人事管理 ・社員入退社手続き、労務関連対応
社内備品・消耗品管理
社内行事・会議運営サポート
Kazuhiro Kitagawa
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-193446 Posted: 2025-10-07
総務
英文事務経験をお持ちの方必見です5 - 6 million yen Tokyo Support & Administration General Affairs
- Company overview
- We are the Japanese subsidiary of one of New Zealand\'s largest dairy companies, with a world-leading share of the dairy trade, over 13,000 dairy farmers are shareholders in the company, which processes most of the raw milk in New Zealand and is the largest dairy company in Oceania in terms of dairy product sales. We have one of the world\'s leading shares in the dairy trade, have a global workforce, and market a full range of high quality health products made from milk in over 120 countries worldwide. The world is divided into five regions (Asia, Europe, Americas, Australasia, Africa, and the Middle East), with products and services for consumers in each region.
- Responsibilities
- 以下に記載の総務および一部の人事労務関連業務をオフィスマネージャーおよびその他派遣社員1名と分担して担当していただきます。購買業務(備品発注や在庫管理)
ベンダー管理
施設用土品管理
カフェテリア管理(飲食物の補充・管理、品質改善)
固定資産管理(資産棚卸、リース契約管理、修理・メンテナンス)
文書管理(契約書・社内文書の保存・廃棄)
社内規程整備支援
出張サポート
海外ビジター対応(ビザ・宿泊・送迎手配など)
慶弔対応
郵便・宅配対応、来客・電話・メール対応
季節行事の管理
社内イベント運営(会議・イベントの企画・運営)
株主総会・取締役会サポート(資料準備、運営補助)
危機管理・安全衛生業務(マニュアル更新、安全衛生環境整備)
人事・労務関連業務サポート(一部給与業務、出向者サポート、健康診断案内・手配、請求書処理、人事部門と連携)
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -072025-192012 Posted: 2025-10-07
Brand Marketing Specialist │ マーケティングスペシャリスト
世界的な人気飲料ブランドの拡大を支えるMarketing Specialistとしてのキャリアを築きませんか?6 - 9 million yen Tokyo Sales & Marketing Advertising / Media Planning
- Company overview
- Our client is a globally recognized beverage company experiencing year-on-year sales growth. They employ a distinctive branding approach that includes extravagant promotions, incorporating sports, ads, and music.
- Responsibilities
大人気の飲料プロダクトで世界に羽ばたく!あのエナジードリンクのメーカーが【Marketing Specialistポジション】
をOpenしています!
エナジードリンク市場でトップクラスのシェアを持ち、そのブランド力はスポーツ、音楽、アートなど多岐に渡る分野で強い影響を持つ同社。
なかでもモータースポーツやエクストリームスポーツ、音楽イベントなどにおいてはビッグスポンサーとして知られています!
そんな同社の製品の認知やブランド力の向上を目指し、統合マーケティングコミュニケーションの開発を主導・支援する【Brand Specialist】として、活躍しませんか?
TV広告などのメディアbuying、スタジアムの電光掲示板に対する時間枠の獲得、またOff,On関わらず消費者がどのように商品の購入に至ったかをモニタリング・効果測定を行うなど試行錯誤しながら、昇進の魅力を最大限に届けていく魅力的なポジションです。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
This position is responsible for leading and assisting the development of integrated marketing communication (IMC) with key focus to paid media strategy and planning for projects across brand marketing (Always-on Brand Advertisement, Occasion Marketing, New Product Launches, and Brand Events).
■業務内容:
【INSIGHTS & ANALYSIS】
Analysis of consumer insights and media habits, and translating it to actionable strategy and execution.
Curiosity and proactive mindset to discover opportunity in media trend and/or consumer media consumption behavior where the brand can further strengthen its brand equity towards consumer.
【TOUCH POINT STRATEGY & PAID MEDIA PLANNING】
Objective driven touchpoint and paid media planning, with efficiency and effectiveness, including bring to life the campaign concept/idea through appropriate consumer journey, identifying clear role for paid, earned, managed, and owned.
Proactive touchpoint and media ideation (online & offline) that creates deep engagement and/or create WOW brand moments for consumers.
【PROJECT MANAGEMENT】
Effective management of assigned projects, from business strategy & objective setting, agency briefing, project timeline management, to final execution.
Cross-functional collaboration with the company internal functions (Marketing functions, Off- & On-Premise team, Finance), headquarter counterparts, and also agency partners.
【PAID MEDIA PERFORMANCE & QUALITY CONTROL INCLUDING COMMUNICATION PLATFORM MANAGEMENT】
Dedicated effort to achieve & maximize paid media performance (esp. TV, OOH and Online Ad) against measurable objective, including post-execution review and implications for future projects.
Management of communication platforms e.g. LINE official account as a part of paid media planning.
【CREATIVE ADAPTATION & PRODUCTION MANAGEMENT】
Lead the local adaptation of HQ-developed creative to maximize relevance and effectiveness for Japanese consumers.
■KEY RESULT AND DELIVERABLES:
Achievement of agreed individual annual objectives.
Delivers the Brand Marketing Business Plan.
Development of key brand indicators: Top of mind awareness, P12M & P4W Trial, Trial at key Occasions and brand images.
Successful planning, execution, review of IMC and paid media plans, while strengthening the collaboration with internal functions as well as external partners.
Assisting the Senior Brand Manager/Head of Brand Marketing in the development of briefs, PPT documents, alignment with key stakeholders, related to assigned Brand Marketing topics and projects.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━#featuredjob6
Ami Hayashi
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-194295 Posted: 2025-10-07
Senior Accountant|シニアアカウンタント
IFRSおよびJGAAP、USGAAPを含む会計知識をお持ちの方必見7 - 10 million yen Tokyo Accounting & Finance Financial Accounting
- Company overview
- Our client is a global leader in energy management and automation, specializing in digital solutions to enhance efficiency and sustainability. With operations in over 100 countries and more than 150,000 employees worldwide, they provide advanced energy management and automation solutions across various sectors.
In Japan, they focus on delivering tailored solutions to meet local market needs, contributing significantly to their global revenue. Their commitment to innovation and sustainability drives their efforts to make energy safe, reliable, and efficient, supporting industries in reducing carbon footprints and improving operational efficiency. - Responsibilities
チームやパートナーと共に、電化、オートメーション、デジタル化の分野で専門知識を提供し、世界をリードする企業にて【シニアアカウンタント】
としてご活躍いただける方を募集しております。
同社は、あらゆる人がエネルギーや資源を最大限活用することを可能にし、進歩と持続可能性を同時に実現することによってインパクトを創り出しています。
そんな同社と共に、財務のリーダーシップを発揮し、より良い未来を築く一翼を担いませんか?
―――――ポジションについて
―――――
法定財務報告および会計業務をお任せします。
IFRS基準に基づく内部方針および現地の規制に準拠した、正確でタイムリーな報告をお願いいたします。
■Responsibilities
Oversee monthly and annual closing activities, including journal entries and ledger management, in close collaboration with the China-based Accounting Competency Center (CACC).
Ensure accurate accounting treatment and proactively identify opportunities to improve accounting and finance processes, working with internal stakeholders to implement enhancements.
Provide necessary documentation and support to external tax advisors for annual tax filings.
Coordinate with internal teams such as Finance, Tax, and other departments, as well as external stakeholders including tax firms.
Take ownership of statutory financial reporting and tax filing for the assigned legal entity, ensuring full compliance with internal controls.
Utilize systems such as Oracle and Excel for daily operations and reporting.
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Cindy Wong
Corporate Services -
NEWJob number: JN -102025-194671 Posted: 2025-10-07
FP&A Section Manager
小売業界でのご経験がある方必見です。8 - 10 million yen Tokyo Accounting & Finance Financial Analysis / FP&A
- Company overview
- Our client is an American shoe manufacturing company. Their shoes are distributed through hundreds of retail locations in the United States, and are distributed worldwide. With their success over the years in the United States, they have just launched their business for the first time in Asia.
- Responsibilities
―――――ポジションについて
―――――
経営層および各部門の意思決定を財務面から支援し、会社の持続的な成長に貢献する。財務分析、予算管理、業績管理を主導し、グローバル本社との連携を図りながら、戦略的な財務計画を策定・推進する。
■具体的な業務内容
財務計画・予算管理
Budget / RCP策定と管理
財務目標達成のための部門別アクションプラン策定リード
予算と実績の差異分析および改善提案
Revenue/ GM/ OPI分析およびManagement へのレポーティング
財務データを活用した意思決定支援資料の作成
QBR (四半期結果報告及びビジネス及び日本市況に関するレポート等)
全社P/L管理、チャネル別P/L管理、カテゴリー売上管理、KA管理 RETAIL PLの検証
RETAIL新店計画vs Actualモニタリング
戦略的プロジェクト(価格設定、コスト削減、投資評価など)の財務的評価とサポート 新規事業数値計画管理(例:TRAIL)
Global FP&Aとの連携
親会社へのレポーティング内容改善とおよび財務ガイドラインの運用
グローバルチームとの定期的なミーティングおよび財務データの共有
財務管理システムやBIツールを活用したデータ分析の効率化
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Maria Nakata
Corporate Services -
NEWJob number: JN -082025-193084 Posted: 2025-10-07
グローバルマーケティングポジション
海外でのマーケティング経験をお持ちの方必見です12 - 14.5 million yen Tokyo Sales & Marketing PR / Corporate Communications / IR
- Company overview
- Our client is an instant food manufacturer.
- Responsibilities
- グループの2030年中長期戦略を達成する上で、海外における利益の伴う成長はこの中長期戦略の最重要課題です。この中核を担うブランドを中心としたグローバル戦略を立案し実行に移していく部署となります。各国のそれぞれ異なる消費者のインサイトに基づくブランディング、商品企画、商品プロモーションを現地法人の担当者と共に創造していきます。
Emi Iida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -102025-194721 Posted: 2025-10-07
【東京本社】経理財務
国内税務業務経験者必見です!6.82 - 7.35 million yen Tokyo Accounting & Finance Accounts Payable / Accounts Receivable
- Company overview
- Our client manufacture, sell, import and export childcare, maternity, women\'s care, home healthcare, and nursing care products, and also operate a temporary childcare business.
- Responsibilities
- <入社後お任せしたい業務>固定資産(会計・税務)業務全般
社内起案申請の投資経費判断相談業務、固定資産税管理業務、決算時の固定資産科
目確定業務、固定資産関連別表作成業務等
国内税務関連業務(法人税・地方税・消費税等)
当社法人税、地方税計算取り纏め業務等
決算時の税金・税効果計算、確定申告業務
新リース基準対応に向けた準備及び国内子会社の新リース基準対応支援
<将来的にお任せしたい業務>当該部門の管理職としての業務(数年後)
Yukiko Nakamura
Corporate Services -
NEWJob number: JN -082025-193192 Posted: 2025-10-07
【将来的に海外駐在】海外工場長候補(アメリカ/係長~次長)
製造及び生産設備に携わった経験者必見です!7 - 12 million yen Overseas Chemical Production Engineer
- Company overview
- Our client is an instant food manufacturer.
- Responsibilities
- 国内で研修(半年~1年半)を経てアメリカ拠点に赴任いただきます。※状況により赴任地がアメリカではなく、他の工場となる可能性がございます。※赴任のタイミングについてはご経験や対象者の事情を考慮して応相談といたします。
工場マネージメント業務全般(労務管理、品質&コスト管理、安全衛生、環境保全、SCM業務、現地人材育成など)
現地法人の生産戦略の検討、立案、実行
トラブル時の対応、是正案の立案、実行管理(重要事案の場合、本社への報告業務を含む)
コスト削減の方策立案、実行管理
現地法人の取締役業務(状況により)
期待役割:現地法人の生産全般のマネージメント
<補足事項>赴任先は、日本国内工場の経験者(生産技術者)が駐在し、そのサポートを受けられる箇所を予定しています。
Shusuke Motomatsu
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -052025-188856 Posted: 2025-10-07
Field Application Engineer
A network of creative minds, forward-thinkers, trailblazers7 - 12 million yen Kanagawa Industrial Field Service Engineer
- Company overview
- Our client is a leading supplier of Hall-effect sensors with more than 40 years’ experience in the Automotive industry.
- Responsibilities
- 業務内容:
磁気センサICおよびモーターコントローラICのFAE業務(営業サポート、製品提案、顧客の技術的課題抽出)
顧客との技術ディスカッション
海外スタッフとの技術ディスカッション
顧客/営業に技術内容をわかりやすく説明
ハード/ソフトの両面で顧客の開発支援
海外スタッフ来日時のアテンド
顧客回答資料およびマニュアル作成
Rampo Higuchi
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -062025-190232 Posted: 2025-10-07
Demand Planning Assistant Manager
財務理解/データ分析経験をお持ちの方必見です6.3 - 7.5 million yen Tokyo Supply Chain Management Logistics
- Company overview
- The company is a European cosmetics manufacturer that develops a cosmetic brand. It was established based on skincare, hand cream, haircare, and body care products using plant materials. It also operates fragrance lines, cafes, and spas, with over 100 stores nationwide. The company manages an official online store, direct sales, and wholesale operations, aiming to deliver "Art de Vivre" (the art of living) through its skincare products.
- Responsibilities
- 予測(60%)ローカルS&OPを推進し、それがビジネスプロセスとして機能し、業績と将来のトレンドに関する十分な洞察が得られるようにして、質の高い予測を提供
事業戦略や優先事項、期待される目標利益との整合性を確保しながら、継続的改善ソリューションを定義・実施
特にマーケティング、営業、財務、サプライチェーンなど、組織のほとんどの分野と協力関係の構築
関連部門との連携とコミュニケーション(20%)デマンド・プランニング・チーム内
物流、営業など関連部門
その他のサポート(10%)毎月のトレーニング教材、サンプル、テスターの予測
包装と箱の予測
供給計画(10%)供給計画のサポート
Dianna Antenucci
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-193578 Posted: 2025-10-07
HR Advisor|HRアドバイザー
人事経験×英語スキルをお持ちの方必見!5 - 7 million yen Tokyo Human Resources HR Generalist
- Company overview
- Our client is the Japanese subsidiary of a European CRO with over 100 offices and tens of thousands of employees worldwide.
We have a strong business foundation providing global drug development services and a vision to be a “Global Healthcare Intelligence Partner”. We aim to provide advanced drug development operations by combining our experience in drug development with technology that enables 100% virtual clinical trials.
As a partner to pharmaceutical manufacturers and bio-venture companies, we provide a wide range of support from clinical trials to regulatory filings and post-marketing activities. We can also provide a comprehensive range of services including regulatory affairs, pharmacovigilance, and medical writing.
We have a culture where employees work healthy and enjoy challenges, and have been awarded “World\'s Best Company” multiple times by Forbes, an American economic magazine. - Responsibilities
◆臨床試験や医薬品開発の支援を行う企業にて【HR Advisor】
を募集いたします◆
同社は、35年前にアイルランドで設立され、約30年前にグループ初のアジアオフィスである東京オフィスが設立されました。
◤フレックスタイム制度、バースデイ休暇、ファミリーケア休暇など様々な休暇や制度がありワークライフバランスを大切にしています◢
HR 関連業務のスキルアップだけでなく英語⼒も活かしてご活 躍いただける環境です!
~日本の製薬業界における新たなCROを一緒につくりませんか?~
―――ポジションについて
―――
HR Advisor として、社内の従業員に対して HR 関連のサポート業務を提供する役割 をご当いただきます。 ■具体的な業務概要
国内の従業員から HR 関連の問い合わせに対して、あらかじめ決まっているタ イムラインに従って回答・解決する。
採用・異動・休職・退職に関する人事サポートプロセス全般
日本固有の人事関連業務(勤怠システム・社会保険労務)など
社内人事ポリシー、人事システム(HR Case Management Tool / Workday) の周知とガイダンスの提供
Country HR マネージャーへのサポート・情報共有。ケースに応じ適切に Country HR マネージャーへエスカレーションを⾏う。
日々の業務内容の改善と標準化を促進し、よりよいソリューションの作成に貢 献すること。
年次⾏政報告(健康診断及びストレスチェック報告、障害者雇用納付⾦申請、 障害者高齢者・障碍者雇用状況報告, 特定求職者雇用開発助成⾦申請など)
外部協⼒会社及び⾏政機関との円滑なコミュニケーション及び業務連携 応募資格
―――
求める人物像
―――
新しいことにチャレンジできる気概 をお持ちの方
変化や新しい考え方/物事の進め方に対応できる柔軟性をお持ちの方
社内外と協⼒しながら業務を進めていく協調性 をお持ちの方
■勤務地
:東京または大阪オフィス※ご希望をお伺いします。
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
Samantha Labrador
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-194206 Posted: 2025-10-07
Senior Backend Engineer (Tech Lead Candidate)
A financial web services company6.9 - 10 million yen Tokyo Information Technology Back-end Engineer
- Company overview
- Our client provides financial web services, aiming to alleviate the financial concerns and anxieties of individuals and businesses through the power of technology, and become the ultimate "money platform" for everyone.
Our main services include automated household accounting and asset management for individuals, economic media, and a financial product comparison platform. For businesses, we offer cloud services and B2B deferred payment services. - Responsibilities
Their Business Platform Development department is responsible for building this common foundation and promoting its stable use across services.
They are seeking a Senior Backend Engineer for a department that provides workflow functions for various services within the business platform. The role involves meeting diverse user expectations, organizing system logic for maintainability, and optimizing data management and architecture. The goal is to ensure system reliability, scalability, and create a user-focused workflow system.
This position will play a crucial role in creating the developer experience and reliability of the common platform service. Additionally, depending on personal preferences, there is an environment where one can actively take on roles beyond backend development, such as SRE and DevOps.
―――Responsibilities―――
•Backend development of the common workflow system•Support for product integration of the common workflow system•Collaborate with PdM and designers to consider development content and clarify functional constraints to reflect in UX•Requirements definition and design (Design Doc, ADR, etc.)•Quality assurance and improvement•Respond to incidentsIn the future, you may be entrusted with roles such as tech lead or group leader
―――Expected Role―――
•As a professional in backend development, pursue the balance between user experience and system ease of use without being confined to the backend domain.•Promote projects and provide appropriate support for products that integrate the workflow system.•Plan and implement measures to advance workflow system development and quality maintenance and improvement.•Solve technical issues related to feature development.•Identify and improve technical debt.•Support the skill development of team members and enhance the overall technical capability of the team by sharing technical knowledge and best practices.
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Jonathan Spence
Online / Inhouse -
NEWJob number: JN -092025-193611 Posted: 2025-10-07
IT Site support Technician II
Lead global IT support for a growing manufacturing company7 - 11 million yen Kanagawa Information Technology Helpdesk / Support Engineer
- Company overview
- We develop and manufacture control systems and devices used in the aircraft, defense, industrial products, and medical equipment markets, with its main manufacturing base in the United States. Our products and systems are used in military and civilian aircraft control systems, as well as various control devices in military equipment and devices, and as control components and devices in factory machinery, railroads, and medical equipment.
- Responsibilities
- As an IT Site Support Technician II, you will:
Diagnose, research, and resolve routine end-user IT issues.
Provide guidance and explain policies and procedures to end-users.
Troubleshoot end-user PC, network, printing, and application issues.
Deployment of PC equipment and accessories
Installation and support of endpoint software
Conference Room technology diagnosis and support
Escalation of issues to appropriate team after troubleshooting and documenting progress in the ITSM tool
Provide on demand support to users with immediate needs at any of our Tech bars.
Analyze, research, and troubleshoot server or network issues.
Train end-users on new technology or procedures
Assist in the identification, monitoring, and replacement of end-user and infrastructure equipment.
Provide diagnostic support for site-specific Operational Technology (OT) equipment, with guidance from OT specialists.
Liaise with IT resolver teams to drive resolution of critical technology issues.
Provide onsite smart hands support for Server and Network related issues.
Complete detailed documentation within the IT service management system; incidents and requests to technical assistance, steps taken to resolve them, and the specific dates/individuals involved.
Attend in-person meetings, appointments with end users to analyze, troubleshoot and diagnose hardware problems.
Special circumstances or unusual challenges:
The successful candidate will be required to collaborate with and support one another across a geographically and culturally distributed global team.
The successful candidate will need to manage competing demands and escalate emergency situations, empathy and urgency are key requirements.
Travel: May travel to provide on-site support within assigned region.
Jonathan Spence
Online / Inhouse -
NEWJob number: JN -102025-194633 Posted: 2025-10-07
Senior HRBP
-12 - 21 million yen Tokyo Human Resources HR Business Partner
- Company overview
- Our client is a world leading medical device manufacturer.
- Responsibilities
日本およびオーストラリア・ニュージーランド(ANZ)のHRリーダーに報告し、日本におけるタレント戦略を推進します。日本のHRリーダーシップチームの一員として重要な役割を担い、CoEリードと協力して日本全体のHRコミュニティにコーチングやメンタリングを行います。また、日本の商業ビジネス全体のシニアリーダーに対して、HRの戦略的パートナーシップを提供します。
■Responsibilities
Designs, implements and executes human resources strategies for business unit and functional groups.
Partners with business operations to ensure a complete understanding of business needs and objective and proactively resolves HR and business issues.
Provides solutions through organizational effectiveness and employee life cycle management.
Anticipates and plans for long-term human resource needs and trends in partnership with business management.
Responsible for and/or serves as a HR liaison in key projects.
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Samantha Labrador
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-193571 Posted: 2025-10-07
コンサルタント(環境・エネルギー分野)
官公庁・自治体出身の方歓迎です。5.2 - 13 million yen Tokyo Consulting Management Consultant
- Company overview
- Our Client is Domestic Strategic Consulting Firm
- Responsibilities
◤企業経営と行政に関する調査研究やコンサルティングを行う企業にて
環境・エネルギー分野中心とした【コンサルティング業務・調査研究】
をお任せできる方を募集しています◢
◎官公庁・自治体出身の方歓迎です。
◎各種研修、能力開発支援/資格取得支援等、成長の機会が豊富です。
■企業について
およそ35年の歴史がある同社。創業以来、ITの活用に関わる数多くのプロジェクトに参画、そこで蓄積した実践的な能力を基に、お客様の問題解決に貢献しています。
「戦略コンサルティング」と「シンクタンク」の2つの機能を併せ持っており、官民双方に対し、「未来からの視点で現在の課題を見つめ」イノベーティブなビジネス戦略や政策の提言とその実現に注力しています。
━━━━━━━━━━━━━━━
■ポジション概要
民間企業、中央省庁・地方自治体における環境・エネルギー分野を中心としたコンサルティング業務、調査研究に従事していただきます。
■プロジェクトの概要
環境・エネルギー分野の戦略、新規事業企画、ビジネス開発に関する調査研究、コンサルティング業務
■具体的な取り組みテーマ
サーキュラーエコノミー容器包装、バッテリー、太陽光パネル等のリサイクル
カーボンニュートラル自治体の脱炭素計画の策定、カーボンファーミング、JCM等のカーボンクレジット、再エネ、CCUS技術の活用等
SX×DX 起点のまちづくり日本版シュタットベルケ
温暖化対策民間ビジネス経営支援、情報開示支援コンサルティング、認証取得コンサルティングなど
先端技術起点のGX水素、洋上風力、メタン削減等を含む
・・・など
■プロジェクト事例(一部紹介)
再エネ電解水素の製造及び水素混合ガスの供給利用実証事業
地域エネルギー会社(日本版シュタットベルケ)を通じた地方創生
環境エネルギーインフラの海外展開支援、海外企業との国際連携支援
羊の腸内メタンを削減する海藻に着目!農業分野のメタンガス排出量削減プロジェクト
リチウムイオンバッテリーにかかる欧州規則への対応及びバッテリー回収情報管理システムの高度化に向けた実証事業支援
■担当業務
コンサルティングプロジェクトのメンバーとして、デリバリー業務の中心的役割を担っていただきます。
スキル・経験に応じてプロジェクトのマネジメント支援、コンサルティングセールス等も実施可能です。
■職階
コンサルタント、シニアコンサルタント、マネージャー
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
Erika Kamimura
Consulting -
NEWJob number: JN -102025-194702 Posted: 2025-10-07
採用マネージャー
スポーツ業界の未来を人財面から支えたい方からのご応募お待ちしております。6.4 - 11.3 million yen Tokyo Human Resources Recruiting
- Company overview
- Our client is a well-known sporting goods manufacturer.
- Responsibilities
採用活動全般
をリードし、グローバルブランドである同社の事業成長と組織拡大を支えていただける方を募集します。
【ポジションについて】
中途採用・新卒採用全般の採用計画立案、達成のリードをおかませします。多様性を重視した採用を目指し、母集団形成のための施策立案、実施
候補者の書類選考、面接の実施、内定から入社までの一連の採用活動業務
採用プロセス管理
採用マーケティング戦略の企画と実行 など
【具体的な業務内容】
採用戦略・計画立案と実行管理中途・新卒・障がい者採用の年間計画策定と推進
各部門との連携による採用要件の明確化とポジション設計
採用KPI管理、進捗レポーティング
母集団形成・採用マーケティング採用チャネルの最適化(エージェント、媒体、リファラル等)
採用広報/ブランディング施策の企画・実行
採用管理ツールやオペレーション改善による業務効率化
選考業務書類選考・面接対応
面接官との連携・評価品質の向上
内定者フォロー、クロージング施策
エージェントマネジメント複数エージェントとの関係構築・条件交渉
【求める人物像】
採用戦略立案から現場調整・実行まで一気通貫で動ける方
エージェントマネジメントや採用広報の企画・実行経験がある方
スポーツ業界の未来を人財面から支えたい方
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Yukiko Nakamura
Corporate Services -
NEWJob number: JN -062025-189836 Posted: 2025-10-07
Section Manager (Fashion Operations)
Leads Fashion & WFJ logistics and warehouse ops in Japan10 - 13 million yen Tokyo Supply Chain Management Logistics
- Company overview
- We are a leading luxury brand in the luxury fashion industry and are based in France. We are widely known around the world, primarily for our high-quality fashion items, accessories, perfumes, and cosmetic products. Since its inception, the company has earned a reputation for excellence in design and innovation, and its products are timeless. In addition, its items are characterized by a fusion of classic styles and modern trends, and are favored by many celebrities and fashion enthusiasts. Furthermore, the brand continues to enhance its value by actively contributing to art and culture.
- Responsibilities
- As the head of the Fashion and Watches & Fine Jewelry Operations team, this person will be responsible for managing all logistics and warehousing operations for the Fashion and WFJ divisions in Japan through partnering with the 3PL partner. This role focuses on optimizing end-to-end logistics procedures for selling items and promotional materials (SPM) and people management of team of 3.
Main responsibilities:
Operation managementOptimize end-to-end logistics procedures for selling items and SPM, including inventory management.
Liaise with Business Divisions (Fashion and WFJ) to ensure timely delivery of stock.
Communicate with other relevant functions within Chanel and the 3PL partner to meet business needs and respond to internal audit items.
People managementManage team members (3 direct reports and 3-4 agency staffs)
Conduct regular performance reviews and provide constructive feedback to develop professional skills.
Vendor managementManage 3PL service providers to enhance service levels and optimize logistics costs.
Provide transparency, monitor KPIs, and ensure service level improvements.
Logistics re-engineeringOptimize warehousing and related costs by re-engineering process
Budget / Cost managementCreate and manage logistics related budget/cost
Project managementManage projects as needed (ERP upgrade, global project involvement, etc.)
Key InteractionsInternal:
Local Fashion and WFJ divisions
Global logistics team of both divisions (Fashion and WFJ)
External:
3PL partners and local/global freight forwarders
Ami Hayashi
Corporate Services -
NEWJob number: JN -072025-191731 Posted: 2025-10-07
The Head of Sales │ シニアマネージャークラス
世界的な人気飲料ブランドの拡大を支えるSales部隊のHeadとしてのキャリアを築きませんか?10 - 13 million yen Tokyo Sales & Marketing Business Development / Sales
- Company overview
- Our client is a globally recognized beverage company experiencing year-on-year sales growth. They employ a distinctive branding approach that includes extravagant promotions, incorporating sports, ads, and music.
- Responsibilities
大人気の飲料プロダクトで世界に羽ばたく!あのエナジードリンクのメーカーが【Sales Headポジション(シニアマネージャークラス)】
を募集しています!
エナジードリンク市場でトップクラスのシェアを持ち、そのブランド力はスポーツ、音楽、アートなど多岐に渡る分野で強い影響を持つ同社。
なかでもモータースポーツやエクストリームスポーツ、音楽イベントなどにおいてはビッグスポンサーとして知られています!
そんな同社の製品をまだ飲んだことがない消費者が、初めて商品を知り・手に取るそんなメインエントリーポイントを攻略し、これまでになかったシーンでのシェア、売り上げの拡大を目指すチームのHeadとして活躍しませんか?
担当予定のエントリーポイントは、バー、レストラン、ナイトクラブ、イベント、エンタメ、ホスピタリティ、アミューズメントなどなど…
消費者が、友人や家族、職場の仲間や、時には一人で楽しい時間を過ごしたい時、同社の商品がすぐ手に取れる様に。
販路・配荷を広げ、担当エリアにおけるビジネスチャンスやトレンドをタイムリーにキャッチし、ただエナジードリンクを売るのではなく、店舗の課題をヒアリングし、売上を最大化するためのコンサル型営業を行う事でプラスアルファの価値を提供。主要業界関係者とネットワークを構築していくのも大切な役割です。
そう。まさに貴方のような、優秀なビジネスパーソンを仲間に迎えたいと考えています。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
This position; The Head of sales team, has the overall responsibility for the implementation of the national On Premise(commercial use) strategy and the design of the regional strategy in the core universe of the On Premise.
As the face of the brand and together with the team, you'll optimises sales, brand presence and awareness throughout the On Premise environment.
The Head of sales team is the leader of the Regional On Premise Managers and their team & the team Scout.
■業務内容:
【Role model】
Be the credible voice of On Premise for our product (Energy Drink).
Ensure appropriate communication flow and knowledge transfer within the national management team.
Secure and optimise the teamwork with all national business units.
【Team leader】
Build and lead a strong, motivated team to boost productivity and engagement.
Own the national training plan and provide top-level coaching to ensure the team's continuous development and cutting-edge performance.
Continuously assess the On Premise team's skills, adjust plans to meet targets, and ensure growth through effective succession planning.
【Business manager】
Plan and continuously develop the geographical area and team structure including human resource evaluation and allocation.
Manage team resources such as budget and POS material effectively.
Carry out ongoing analysis of market research, KPI's and reporting tool database with an insight into action mentality.
【Senior Executive】
As a member of the On Premise Leadership team, contribute to the business and organization strategy.
As a member of the Leadership team, represent On Premise department internally and externally, and engage national and international stakeholders.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━#featuredjob6
Ami Hayashi
Corporate Services -
NEWJob number: JN -072025-191118 Posted: 2025-10-07
SCMのプロジェクトマネージメント等
SCM、生産管理、物流、もしくは調達等の実務が活かせます。7.4 - 12.2 million yen Tokyo Supply Chain Management Direct Purchasing / Procurement
- Company overview
- We provide products, services, and mobility technology related to automobiles. We offer technology and solutions to automobile manufacturers and related industries, supporting performance improvement, safety, and environmental considerations. Moreover, we focus on developing advanced technology and innovative products, positioning ourselves as one of the leading companies in the automotive industry. As an independent global supplier, we serve automotive and motorcycle manufacturers worldwide, consistently engaging in cutting-edge technology development. We can handle both domestic and international clients, expanding our opportunities to contribute globally.
- Responsibilities
- SCMのプロジェクトマネージメントおよび、KPI管理
経費予算管理
ワークショップやイベント、グローバル会議体の企画運営
その他会議体資料作成等
Heitaro Chikamori
Corporate Services