1. Top
  2. Job Search

Jobs list

5964 jobs
Showing 1-20 of search results
  • NEW
    Job number: JN -072024-169003 Posted: 2025-11-23

    事務業務

    貿易事務/実務のご経験(目安3年以上) をお持ちの方必見です。
    4.5 - 5.5 million yen Tokyo Supply Chain Management Import / Export

    Company overview
    Our client is a general trading company in the automotive industry.
    Responsibilities
    同社名義での鉄道関連プロジェクト受注業務・契約交渉等
    同社名義で受注した鉄道関連プロジェクトの契約履行に伴う事務作業(入出金業務、会計・経理処理業務、船積業務等)全般
    入札図書関連の補助業務

    Emmeline Tang
    Emmeline Tang
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -102025-194604 Posted: 2025-11-23

    CEO業務アシスタント

    役員秘書のご経験をお持ちの方必見です
    5 - 6.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is in the business of IT consulting.
    Responsibilities
    現在CEOの予定管理から海外出張のフライト・ホテル予約、加えてCEOが行っている営業的資料作成などのアシスタンス業務などをお任せします。秘書業務全般(スケジュール管理、出張管理など)
    CEOと一緒に顧客から依頼されたプレゼンテーション資料の作成
    顧客との打ち合わせなどを英語をメインで行う業務
    Kazuhiro Kitagawa
    Kazuhiro Kitagawa
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082024-173437 Posted: 2025-11-23

    【リモート可】秘書|Secretary

    日系大手コンサルティング企業/ワークライフバランスを重視した働き方が実現/執行役員の秘書業務や事業部運営のサポート役
    5 - 6.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    We are a consulting firm that provides consulting services across various industries. We assist clients in solving their business challenges in areas such as management strategy, business process improvement, and information system implementation. We offer customized solutions tailored to meet the specific needs of our clients, supporting their growth and development. Our team, equipped with extensive experience and expertise, provides total support from strategy formulation to implementation, adding value to our clients\' businesses.
    Responsibilities

    約45年前に日本で設立された同社。
    アジア発のグローバルコンサルティングファームとして、
    アジアでのトップブランド、さらにはグローバルでのトップブランドを目指す
    成長ビジョン実現を加速させるために、
    【グループセクレタリー】
    としてご活躍頂ける方を募集しています。
    ━━
    ポジションについて
    ━━
    適性を鑑みながら、所属部署を検討します。いずれの所属においても下記の業務を担当頂きます。
    会社/事業部運営のサポート役として幅広い業務をお任せします。
    ■具体的な業務内容
    複数名の執行役員の秘書業務(スケジュール管理、出張手配、慶弔手配、会食手配、名刺管理、経費精算等)
    事業部運営に必要な各種事務業務(事業部内の会議企画・運営、メンバー管理、コスト管理等)
    担当執行役員のプロジェクトサポート業務

    ━━
    環境
    ━━
    【働き方】
    入社後業務に慣れたあとは、中長期のライフプランに合わせたキャリアアップのスピード、業務量を柔軟に調整できる
    休暇時のバックアップ体制があり、休暇取得をしてもフォローできる体制を整備
    出社勤務と在宅勤務のハイブリット勤務(平均週1~2日出社)
    アシスタントの全体会(月次)やランチ会などを実施し、オンライン環境下でもコミュニケーションや情報交換ができる環境

    【入社後のサポート】
    チューター制度を導入しており、当社での仕事に慣れるまでの支援有り
    チューターとは別にメンター制度も設けており、仕事以外についても相談可能な環境を準備

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -112025-196140 Posted: 2025-11-23

    Executive Assistant(役員秘書)

    秘書経験または役員・経営層のアシスタント経験をお持ちの方必見です
    5 - 8.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is an AI adfluid tool manufacturer.
    Responsibilities
    スケジュール管理・調整役員の会議、社外アポイント、出張、会食などのスケジュール調整・管理(優先度・重要度・機密性を考慮)
    社内外のステークホルダーとのリレーションシップ管理(日本語・英語対応)
    家族に関わる調整、管理業務
    事務サポート・環境整備出張時の交通手段・宿泊先手配(国内外を含む)
    会食場所の選定・予約、手土産手配、慶弔関連手配
    電話、メール、来客対応(会社の顔としての対応)
    郵便物、文書、名刺などの管理・整理
    プライベートにおける各種手配、管理業務
    文書・情報管理社内資料、会議資料、プレゼン資料などの作成サポート
    代表への報告に必要な情報の取捨選択・整理
    経営陣の意思決定をサポートするためのデータや資料準備
    その他特命業務の実行
    必要に応じて、コーポレート業務のサポート
    Ami Hayashi
    Ami Hayashi
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -062025-190428 Posted: 2025-11-23

    【リモート可】役員秘書

    秘書の業務経験をお持ちの方必見です
    5 - 9 million yen Kanagawa Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is a global leader in technology distribution and solutions, specializing in semiconductors, electronics, and IT services. Headquartered in Yokohama, Japan, the company operates an extensive international network with branches across Asia, Europe, and North America.

    In Japan, it plays a key role in delivering advanced technology solutions tailored to local needs, including semiconductor components and IT infrastructure. The firm is renowned for its commitment to technological excellence and customer satisfaction, establishing itself as a trusted partner in the global technology sector.
    Responsibilities
     ◆先端技術製品やソリューションを提供する企業にて役員秘書
    を募集します◆ 
    元気・活気が溢れる、穏やかな明るい職場です。
     社員の成長のためにも、「失敗を恐れずにチャレンジする」という文化があります。
     年齢・社歴に関係なく、若い社員一人ひとりが経営者の視点で業務に取り組んでいて、全員が同じビジョンを共有し、一人ひとりが自分の裁量で仕事を進めています。  
    \週2~3回程度の在宅勤務可、残業時間は10~15時間程度なので、ワークライフバランスとりやすい環境です/

    ▼具体的な業務
    スケジュール管理、国内・海外の出張手配、顧客先アポイント調整、電話応対、資料作成、挨拶状、礼状等の作成など。
    重要クライント訪問に際して役員同席依頼が多く入るため、営業担当者及び関連部署とのコミュニケーションが多く発生します。早朝、夜の対応や社外へのアポイント同行はほぼありません。
    ※新横浜地区には、マクニカ第1ビル、第2ビルの2か所にオフィスがございます。


    ▼魅力ポイント
    顧客は日本を代表する大手メーカーが多いため、大きなビジネスを仕掛けることができており、売り上げも拡大傾向。順調に業績を伸ばしています。
    いわゆる汎用メモリ等は扱っていないため、価格と納期が勝負の販売手法では勝負していません。
    日本でまだ知られていない海外の高付加価値志向の商品をラインナップしている点が強みであり、競合他社の商社との違いです。また、製品毎に技術部隊も存在しており、技術サポートが整っている点も顧客からの圧倒的な信頼感を勝ち得ている一要因となっています。

      ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Hanako Arai
    Hanako Arai
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -112025-196697 Posted: 2025-11-23

    海外法人営業

    中国顧客との直接営業されたご経験をお持ちの方必見です
    5 - 7 million yen Osaka Sales & Marketing Business Development / Sales

    Company overview
    Our client is a food additive manufacturer.
    Responsibilities
    本社製品を販売する海外営業メンバーを募集します。営業スタイルは、顧客の課題を解決するソリューション提案型営業です。PR施策の企画・立案し、世界各地の顧客を出張訪問する営業活動を行っています。本人の希望があれば海外現地法人(ロンドン・ニューヨーク・シンガポール等)への転勤の可能性もあるポジションです。具体的には:
    中国の食品メーカー向けに食品添加物や食品素材等の営業活動
    中国現地の代理店を通じ、大手の食品・飲料メーカーへの営業活動
    年数回(直近は月1回程度)の海外出張を行い、現地顧客への直接営業活動
    ※中国地域だけでなく、日本・東南アジア含めグローバル案件に携わって頂く想定です。※顧客からの要望に応えるだけでなく、自ら他部署と協働しながら各種の施策を企画・立案・運営し、推進していく事もできます。
    Emi Iida
    Emi Iida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -012025-182882 Posted: 2025-11-23

    海外営業(半導体顧客向け)

    中国語堪能な方必見
    5 - 8 million yen - Chemical Technical Sales

    Company overview
    Our client is a Japanese chemical manufacture.
    Responsibilities
    業務内容:
    電子デバイス顧客(アジア圏)との交渉、ニーズヒアリング、製品提案、業績管理
    アジア圏出張、翻訳・通訳(日本語⇔中国語・英語)
    社内の関係部門(技術、生産など)との連携及び開発・生産に向けた協議推進など
    新規ニーズ(半導体分野)探索、企画、販売
    Di Fei
    Di Fei
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -102025-194715 Posted: 2025-11-23

    臨床開発リード|Clinical Development Lead

    臨床開発戦略の立案と実行をリード
    10 - 17 million yen Tokyo Pharmaceutical Clinical Development

    Company overview
    We are a company engaged in the manufacturing, sales, import, and export of pharmaceuticals and quasi-drugs. Guided by our philosophy of "enhancing people\'s health and contributing to a richer society," we focus on the introduction and development of innovative new drugs, particularly anti-allergy medications. As medical technology advances with developments such as genomic drug discovery and personalized medicine, we are committed to going beyond the fundamental role of the pharmaceutical industry to support a comfortable life for people, especially in an aging society. Our business includes the import, export, manufacturing, and sales of pharmaceuticals and quasi-drugs, chemicals (such as methylamine and plasticizers), and films (such as label films and sterilization paper). We continually strive to provide truly useful pharmaceuticals to many people, always challenging and progressing forward.
    Responsibilities

    ベルギーに本社を置く、神経学・免疫学に特化したグローバルバイオファーマにて
    【クリニカル・ディベロップメント・リード】
    を募集しています。
    日本法人は37年前に設立され、抗てんかん薬、関節リウマチ治療薬および乾癬治療薬を中心に医薬品事業を展開しています。
    従来の治療で十分な改善が得られなかった患者さんに、新たな治療の選択肢を提供することを目指しています。
    また、同社は単に業務をこなすのではなく、価値を創造すること
    を大切にしています。
    挑戦を恐れず、協力し合い、革新を追求しながら、患者さんのために成果を出すことを目指しています。
    誰もが尊重され、受け入れられ、最善を尽くせる平等な機会があり、思いやりと支援に満ちた文化が根付いています。
    同社で働くことで、自分自身の成長を実感し、自由にキャリアを築き、可能性を最大限
    に引き出すことができます。
    ◤患者さんのためにあなたの力を発揮していただけませんか?◢
    ―――――ポジションについて
    ―――――
    東京に拠点を置く臨床開発チームの一員として、担当製品の日本における臨床開発戦略の立案と実行をリードしていただきます。
    社内外のステークホルダーと連携しながら、規制当局対応、申請書類作成、外部専門家とのネットワーク構築などを通じて、製品の成功に貢献する役割です。
    ■業務内容:日本における臨床開発計画の立案と実行
    規制当局との対応および申請書類の作成支援
    外部専門家とのネットワーク構築と関係維持
    臨床試験の設計、実施、評価、報告の監督
    社内外ステークホルダーへの戦略説明と調整
    薬事申請、承認、上市に向けた臨床面での貢献

    ■チーム
    臨床開発、メディカルアフェアーズ、薬事、ファーマコビジランス、マーケティングなどの社内関係者と密に連携しながら、日本の臨床開発戦略を推進するチームで働くことになります。グローバルアセットチームや関連部門とも協働し、日本の視点を反映した開発計画を策定・実行します。
    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Martin Tsvetkov
    Martin Tsvetkov
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -112025-196215 Posted: 2025-11-23

    FAE|フィールドアプリケーションエンジニア

    A global foundry company/日本最大級のロジックLSI製造能力を保有/有給20日初年度付与
    7 - 10 million yen Kanagawa Industrial Sales Engineer

    Company overview
    Our client manufactures semiconductors.
    Responsibilities

    同社はグローバルにビジネスを展開する
    本格的なファウンドリ(半導体の製造受託)専業会社
    として誕生しました。
    日本最大級のロジックLSI製造能力を保有し、
    世界中でマーケットが急拡大するモバイル・ウェアラブルデバイスなどにも
    必要不可欠な低消費電力を実現するためのLSI製造技術を誇ります。
    ◤【FAE】
    として、
    あなたの能力を存分に発揮し、一緒に成長しませんか?◢
    ━━━━━━━━━━━━━━━
    ■ポジションについて
    半導体製造の世界的大手企業である当社にて技術営業職(FAE)をお任せします。
    ■具体的な業務内容
    UMC/USJC 戦略技術の理解、顧客への最適技術提案
    製品設計に必要な技術サポート
    新規製品テープアウトまでの技術サポートと管理
    顧客事業計画遂行に必要な技術サポートと管理 等

    ■働く環境
    フレックスタイム制あり
    年間休日数126日
    有給休暇初年度より20日付与
    その他、育児関連や、介護関連、様々な手当など福利厚生が充実しています。

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Misato Aiba
    Misato Aiba
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -092025-194152 Posted: 2025-11-23

    ITディレクター

    セキュリティ・情報システムに関する実務経験の方必見です
    10 - 15 million yen Tokyo Information Technology System Administrator

    Company overview
    Our client is providing an accommodation reservation system.
    Responsibilities
    IT Directorとして、以下の3領域を横断的にリードしていただきます。(1)情報セキュリティ・ITガバナンスグループ全体の情報セキュリティ戦略の立案と実行
    ISMS(ISO27001)の新規取得に向けたプロジェクト推進
    プライバシーマーク(Pマーク)の維持管理(※外部コンサルと連携)
    (2)社内DX推進・ITシステム構築社内業務のデジタル化・自動化に向けたITツールの導入・最適化
    顧客管理/請求/KPI可視化などの業務プロセス改善
    グローバル拠点との情報連携とITインフラ整備
    生成AI等の新技術を活用した業務改革の推進
    (3)社内IT運用(※業務委託メンバーと連携)ヘルプデスク対応、IT資産管理(PC・ネットワーク等)の体制構築
    社内アカウント管理・運用ルールの整備
    業務マニュアル・フローの構築・アップデート
    Iori Ohara
    Iori Ohara
    Tech Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-192612 Posted: 2025-11-23

    海外コンテンツ調達

    ビジネスレベルの英語力(英語で対面&書面にて交渉ができる方を想定)をお持ちの方必見です
    6 - 8.5 million yen Tokyo Sales & Marketing Advertising / Media Planning

    Company overview
    Our client is a general entertainment company.
    Responsibilities
    買い付け業務1年に数回、世界各地で行われる映画祭や映画マーケット(見本市)に参加して、海外の映画を日本で上映する権利を主に海外の権利元と交渉し、買い付け、作品を輸入します。松竹では、オールライツ(劇場上映権、プログラム化権、ビデオグラム化権、配信権、テレビ放送権)での買付が多数です。

    劇場公開、ほか作品運用準備劇場公開から二次利用まで、買い付けた作品の担当として作品全体の収支管理、運用に携わります。劇場公開時には海外権利元からの素材取り寄せ、各種アプルーバル取得業務、翻訳者を選定し日本語字幕の制作業務等があります。また、買い付け作品の日本での公開日を調整し、営業部と共に劇場へのブッキングプランも策定します。封切で全国20館ほどのミニシアター映画規模のものから、100館以上の拡大規模の作品まで様々です。作品によっては他社との共同事業窓口等を担当することもあります。

    宣伝業務サポート宣伝プロデューサー、宣伝担当とともに、作品の魅力を分析し、その魅力を最大限に観客に伝えるよう効果的なプロモーションプランを立案、場合によっては実施します。


    Emi Iida
    Emi Iida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -092025-194446 Posted: 2025-11-23

    【リモート可】データサイエンティスト

    “問いの定義”から始められる、数少ないデータサイエンス領域/ リモートベースで勤務可能
    8.8 - 14 million yen Tokyo Information Technology Data Scientist

    Company overview
    Our client specializes in creating innovative digital experiences and intuitive interfaces. Their focus on collaboration, design and innovation enables them to consistently evolve and adapt to the ever-changing tech landscape.
    Responsibilities

    同社は信頼を基盤に組織と人を結びつける◤関係性のプラットフォーム◢を構築しています。
    AI技術を活用し、信頼の可視化や関係性スコアの設計、AIエージェントによる介入の最適化などを通じて、社会に実装するフェーズに入っています。
    この挑戦を加速させるために、問いを定義し、モデルと設計で社会に翻訳できる【データサイエンティスト】
    が必要です。
    次の時代の「関係性のOS
    」を一緒に形にしていきませんか?
    ―――――具体的な業務内容―――――
    コミュニティ内行動に基づくレコメンドモデル・介入モデルの設計・検証・改善
    LLMや機械学習を活用した、ユーザーおよびコミュニティマネージャー支援機能の企画・プロトタイプ開発
    関係性の可視化/数値化(滞在時間・熱量・構造変化)を通じた新しいKPIの提案
    顧客接点にまつわる広範なデータ分析とプロダクト意思決定支援

    ―――――魅力ポイント
    ―――――
    “問いの定義”から始められる、数少ないデータサイエンス領域
    数値で完結せず、UXや感情的納得感まで含めて「本当に使われるAI」を設計する。ユーザー体験としての気持ちよさにこだわる、知的かつ人間中心的なチャレンジができます。
    曖昧で、複雑で、定義しづらい関係性を構造化する。 その第一歩として「データ構造そのもの」を設計する力が問われる、希少なポジションです。
    同社は、複数プロダクトで関係性の可視化と活用を進めています。 その基盤技術として、あなたのアウトプットが組織横断的に活かされる環境があります。

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Minato Kinoshita
    Minato Kinoshita
    Online / Inhouse
  • NEW
    Job number: JN -102025-194960 Posted: 2025-11-22

    【リモート可】海外ビジネス開発

    事業企画経験者必見です!
    6.07 - 13.85 million yen Tokyo Information Technology IT Sales / Business Development

    Company overview
    Our client is that provides telecommunications services, operating in fields such as mobile phones, internet, and communication infrastructure. Our clientele includes individuals, corporations, and other organizations, addressing a wide range of needs. Through innovative technology and services, we support our customers\' communication and business activities, contributing to the advancement of the information society. Furthermore, we expand our business globally, offering services to customers worldwide.
    Responsibilities

    海外顧客、パートナーを開拓し、同社の海外ビジネス開発に貢献いただきます。

    ━━━
    ポジションについて
    ━━━
    海外おける事業拡大チャネル/顧客基盤の構築をお任せします。
    ■具体的な業務
    海外顧客/パートナー開拓を自ら推進し、良好な関係を構築
    顧客/パートナーとの折衝を通じて、ニーズや課題の発掘/深掘を行い、適切な商材を提案
    顧客/パートナーとの補完/協業モデルを想定し、合意形成に向けた折衝
    顧客/パートナー開拓に必要な商材の調達と立て付け
    複数の商材理解/リテラシーを有し、顧客やパートナーに対する折衝
    顧客/パートナーとの補完/協業モデルを想定し、合意形成に向けた折衝
    上記に必要な社内調整(法務/税務/データ移転/セキュリティーなど)を主体的に整理・推進

    ━━━仕事の魅力━━━
    同社が保有するアセットやパートナー連携を活用しながら、チャネルや顧客の開拓を行い、主体的に海外におけるビジネス開発に従事する事ができます。
    ■採用部門概要
    海外における事業開発を行なっている部門
    ━━━
    求める人物像
    ━━━
    自ら考え、推進し、クロージングに持ち込むリーダーシップと主体性
    外国語による高いコミュニケーション能力や海外文化・歴史、価値観の差への柔軟な対応
    新しいテクノロジーや仕組みに関する知見の習得に意欲的
    既成概念にとらわれずチャレンジ精神を持ち続ける

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Yuhi Samejima
    Yuhi Samejima
    Consulting
  • NEW
    Job number: JN -082025-192634 Posted: 2025-11-22

    【リモート可】通訳担当|Interpreter

    日英・英日の通訳翻訳をご担当いただきます。
    3.5 - 5 million yen Tokyo Support & Administration Translator / Interpreter

    Company overview
    We are an international professional services firm offering accounting, auditing, consulting, tax, and advisory services. As one of the leading global accounting firms, we support the growth, improvement, and compliance of companies and organizations in Japan. We are part of the Big 4 accounting firms worldwide.
    Responsibilities

    ◆監査、税務、コンサルティングサービスを提供する企業にて、組織強化による同時通訳業務の需要拡大に対応するため【通訳担当】
    を募集いたします◆
    ◎リモートワーク可、フレックスタイムあり、標準労働時間7時間とワークライフバランスがとりやすい環境です。
    ―――企業について
    ―――
    世界150以上の国・地域で約30万人が、アシュアランス、コンサルティング、税務およびストラテジー・アンド・トランザクションの分野で活躍するプロフェッショナル・ファームです。
    ―――業務内容―――
    同時・逐次通訳業務マネジメント層の重要な会議を中心に各種会議(社内外向け)やセミナー、イベントにおける同時通訳業務(日英、英日両方あるが主に日英。一部逐次通訳あり。)
    共通用語集等のリソース作り

    翻訳業務一部、社内外向け各種資料やアナウンス等の翻訳業務(主に英日)

    コーディネーション業務一部、通訳案件処理プロセスの改善や依頼者とのコミュニケーションなど
    その他、参考資料・用語集など通訳サービスとして必要な情報・データ・手順・テンプレートの整理


     ―――チームについて
    ―――
    延べ20名ほどの通訳・翻訳・翻通訳コーディネーションを担当するチームですが、フレンドリーでくだけた雰囲気で、コミュニケーションが多い部署です。メンバーは多様なプロフェッショナルバックグラウンドを持っています。なお、通訳者に関しては少人数で動くことが多いですが、毎朝の朝礼などで、普段から弊社の他部の通訳者とも協働することがございます。
    ■雇用形態:契約社員
    ▼求める人物像優れたコミュニケーションをお持ちの方
    実務経験に伴い、通訳の専門訓練を受けている方

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -112025-196391 Posted: 2025-11-22

    海外事業本部マネージャー

    グローバルフードカンパニー/さらなる事業成長と組織体制の強化を図るため、新たなメンバーを募集
    6.5 - 11 million yen Tokyo Accounting & Finance Business Planning / Corporate Strategy

    Company overview
    Our client mainly engages in the operation and management of restaurants.
    Responsibilities
    ​同社が目指すのは、世界に誇れるおもてなしの心をもって、​あらゆる国の文化、地域性を尊重した業態を展開する、​【日本発】
    のグローバルフードカンパニー。​現在、同グループは世界36の国と地域に1,900店舗以上を展開。(2024年9月時点)​海外事業を統括する海外事業本部は、グローバル戦略をリードし、​​さらなる事業成長と組織体制の強化を図るため、新たなメンバーを募集します!​━━━━━━━━━━━━━━━
    ​■Purpose of the Job
    ​担当国の同社ブランドについて、利益を上げながら成長させるための事業計画を策定することです。​ビジネスプランでは、オペレーション、マーケティング、サービス、品質、美味しさなど現地市場における主な成長要因を特定する必要があります。​ビジネスプランと目標に対する実績は、モニタリングし、大きなギャップがある場合は対処する必要があります。​マーケットを深く理解し、担当国と強固な関係を築きながら、部門横断的なサポートを行う必要があります。​​
    ■Major Responsibilities
    グローバルビジネス成長海外における丸亀製麺の成長および他ブランドとの競争をサポートし、グローバルプレゼンス向上に貢献
    担当国の成長ドライバーを定め、現地経営陣およびクロスファンクショナルチームとともに戦略/PJの立案・実行を推進
    担当国へ定期的に出張し、文化、経済、顧客への理解を深める

    パフォーマンスマネジメント担当国の事業計画作成、KPI設計、予算管理をサポートし、担当国のマネジメント強化に貢献
    業績モニタリング・分析をリードし、ステークホルダーへの定期報告、改善案の提案、意思決定の効率化を推進


    ​​━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4​
    Yukiko Nakamura
    Yukiko Nakamura
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-193270 Posted: 2025-11-22

    【リモート可】日英翻訳・編集 │ 金融/証券レポート

    証券会社もしくは運用会社のリサーチ関連業務での実務経験をお持ちの方必見です
    8 - 12 million yen Tokyo Support & Administration Translator / Interpreter

    Company overview
    We provide comprehensive financial services through our affiliated companies. We offer a variety of financial services, including general banking, securities, trust, and asset management.
    Responsibilities

    投資家向けの【証券レポート】

    【日英翻訳】×【編集】
    を担う重要なポジションを募集しています!
    日本の大手金融グループの一員として証券業務を行っている企業で、語学力と編集力、スピード感や忠実さを武器に活躍しませんか?
    同社は、株式や債券の売買・投資信託・M&A(企業の合併・買収)アドバイザリー・資産運用・リサーチなど、多岐にわたる金融サービスを提供しています。
    国内外に広がるネットワークを持ち、グローバルな視点で事業を展開しているため、海外志向の高い貴方のスキルやご経験を活かせる機会も多くあります。
    証券会社もしくは運用会社のリサーチ関連業務での実務経験をお持ちの方は、ご経験を活かしてご活躍いただくことが可能です。
    ━━━━━━━━━━━━━━━
    ■業務内容:
    日本株を中心に日本人アナリストが日本語で書いたレポートを英語に翻訳し、世に出るまでの緻密なフロー担当するプロフェッショナルとしてご活躍いただくポジションです。
    主に内外機関投資家向けに発行するリサーチレポート(個別銘柄・セクター、マクロ、ストラテジー等)の英語翻訳版の編集業務をご担当いただきます。
    アナリストが作成し、審査チームの審査を終え、コンプライアンス上もOKが出たものを英語に直すため、忠実な日英翻訳精度が求められます。
    翻訳メンバーが訳したものを最終チェックするエディター業務は、英語版における最終扉の位置づけであり、非常に重要な役回りです。
    将来的には独立される方もいらっしゃるほど、リサーチレポートにおける翻訳エディットの高いスキルが求められますが、語学業務に専念することが多いため、その面での満足度はかなり高く感じていただけます。他にはないスキルフルなポジションです。
    ■働き方:
    フルリモート可能(月1回程度出社の可能性あり)
    1日の就業時間=7.5H
    シフト制(13時~22時の夜間シフトもあり)

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob10
    Ami Hayashi
    Ami Hayashi
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -072024-20373 Posted: 2025-11-22

    人事採用スタッフ(新卒採用・中途採用担当)

    新卒か中途どちらかをご担当いただきます!
    4 - 9 million yen Tokyo Human Resources Recruiting

    Company overview
    We are a telecommunications company. Founded as the first in Japan with the aim of commercializing the Internet, we have continuously taken the initiative in the field of network technology, leading Japan\'s internet industry. With a worldwide network infrastructure, our high-speed, reliable, and stable connections have earned trust from businesses globally, facilitating the rapid advancement of the internet, including connections to Asian countries and partnerships with European companies. We consistently deliver the highest-quality internet environment through network technology, backbone construction and operation, NOC facilities, services, and user support systems. From provider services to content creation and network system integration, we offer a wide range of network-related services.
    Responsibilities
    人事スタッフとして、採用(新卒採用、もしくは中途採用の全体企画、選考、内定者フォローまで一連の業務を担当)をご担当いただきます。
    主な業務
    新卒採用全般
    中途採用全般
    Misato Nakao
    Misato Nakao
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -102025-194812 Posted: 2025-11-22

    HR Professional|HRプロフェッショナル

    HR operations role @ global energy company
    6 - 9.5 million yen Tokyo Human Resources Payroll / Social Insurance

    Company overview
    Our client is a global leader in the energy sector, with operations in over 90 countries and a dedicated workforce of around 90,000 employees. In Japan, they play a key role in advancing the nation’s energy infrastructure, focusing on efficiency, sustainability, and reliability. Their extensive network and expertise drive innovation in power generation, transmission, and industrial applications, shaping a cleaner and more reliable energy future.
    Responsibilities

    World’s Best EmployersやWorld´s Most Attractive Employersにも選出される優良グローバル企業

    190カ国以上に拠点を持ち、真にグローバルな影響を与え続けているインダストリアルエンジニアリングカンパニーで、【HRプロフェッショナル】
    として活躍しませんか?
    産業、エネルギー、ヘルスケア、インフラなど、さまざまな分野で事業を展開しており、グローバルでは数十万人のメンバーが在籍する世界的な大企業です。
    グローバル市場に大きなインパクトを与えていく同社において、刺激的なネクストキャリアを始めませんか?
    ―――――ポジションについて
    ―――――
    HRチームと密に連携し、他の地域やグローバルの同僚とも連携します。現在プロバイダーのエコシステムを通じて提供されているHRオペレーションと給与の管理/監督の責任を持ち、適切なプロセスを確保し、エンドツーエンドの提供を統括します。
    また、地域内のHR変革イニシアチブをサポートし、標準化されたプロセスを実装し、HR、センター・オブ・コンピテンス(CoC)、ビジネス機能の同僚と密に連携します。
    ■ResponsibilitiesA "HR Professional" works alongside the Regional HR teams, ensuring efficient and effective payroll Operations / Administrative delivery through an eco-system of internal and external providers i.e. Employee On-boarding and Off-boarding support, Payroll, Employee inquires, People and Organizational Data management, etc.
    Support in driving change initiatives in area of responsibility, often across several/all HR functions and involving (senior) business leaders.
    Building and strengthening process know-how to future proof the organisation 
    Support of other HR IT / Business Process initiatives, e.g. contributing regional or topic expertise and aspects, playing a key role in the roll-out in assigned countries.
    Work closely and support in the service management of the business process outsourcing service provider, ensuring quality operations, whilst playing a key role on deficiency resolution.
     A contributor in our global HR transformation project, whilst ensuring continuing of existing operations.
    Be the “In Country expert” for HR Operations, Payroll and local compliance topics. 
    Before payroll integration: Support end to end monthly payroll, and bonus payment related activities; day to day communication with payroll processing vendor (external), onboarding & offboarding coordination with employees, varies data reporting to vendors, payroll related payments processing, DC processing, monthly data reconciliation with accounting team, creation of employee communication letters and certificates etc.
    After payroll integration: Mainly be the governance of the whole HR payroll process and the outsourced payroll service provider (GBS); Leading or being involved in multiple HR payroll and operational related project. 

    ―――――求める人物像―――――
    問題解決および批判的思考スキル、継続的改善のマインドセットをお持ちの方
    分析スキルと事実に基づく意思決定能力をお持ちの方
    自己指導力があり、組織化、計画、優先順位付けができる方
    優れたコミュニケーションスキルをお持ちの方
    優れた組織力と時間管理スキルをお持ちの方
    個人貢献者として、また他者を通じてイニシアティブを完遂するための自己動機付けができる方
    グローバルな環境で柔軟に働く能力をお持ちの方

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Cindy Wong
    Cindy Wong
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-193295 Posted: 2025-11-22

    バックオフィス(総務・秘書)◇英語力を生かす/外資系食品・美容ブランド等を日本でPR/グロース上場G

    事務職でありながら英語スキルを活かせる希少なポジションです。
    4.6 - 7.6 million yen Tokyo Support & Administration General Affairs

    Company overview
    We are a PR and marketing company supporting communication activities. Our services include PR, advertising agency work, consulting, marketing communication services, product development, research, planning, and the sale and import/export of cosmetics and toys. We are dedicated to finding new communication approaches, redefining attractiveness, creating markets, and expanding brands. By changing perceptions, we address client challenges and strategically communicate the true value and core messages of brands to core targets.
    Responsibilities
    ~グロース上場グループ/英語力を活かす/衣食住にまつわる多種多様な商品やサービスをPRする企業/クライアントの8割が外資系/時間内に効率的に仕事を進める社風~
    事業拡大に伴い、営業サポート業務や管理業務を通じて事業経営を支えるポジションです。少数精鋭の組織のため、幅広い業務を裁量を持って遂行できる環境があります。また、メンバーは全員バイリンガル人材で構成されており、事務職でありながら英語スキルを活かせる希少なポジションです。
    ■業務内容:受発注管理、見積書・請求書作成
    契約書管理 ・オフィス関連業務
    人事管理 ・社員入退社手続き、労務関連対応
    社内備品・消耗品管理
    社内行事・会議運営サポート

    Kazuhiro Kitagawa
    Kazuhiro Kitagawa
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -032025-186008 Posted: 2025-11-22

    Workplace Coordinator

    【Tokyo/丸の内】A Global Advisory Firm Specializing in M&A
    4 - 6 million yen Tokyo Support & Administration General Affairs

    Company overview
    Our client is an independent M&A advisory firm.
    Responsibilities
    \Make the office environment more “comfortable” and “professional”/*This is a position that is not available on the company website As a global advisory firm specializing in M&A, we want Workplace Coordinator to help our professional employees work efficiently and customers who come here for business meetings to have a first-class time.We expect you to improve the overall office environment while fulfilling a back-office (general affairs- related tasks)role. M&Aに特化したグローバルアドバイザリーファームですので、社員には最高のパフォーマンスが発揮できるような環境を、お客様には最高の時間を過ごしていただけるような環境づくりをWorkplace Coordinatorとともに行ってまいりたいと考えています。バックオフィスの役割を果たしながら、オフィス環境全般をより良くしてください。 Followings are what you will be accountable for: 
    Service Focus
    ·      Meet and greet all visitors and take them to their assigned desk or office.·      To assist with daily reception duties as and when required.·      Set up meeting rooms with hospitality and catering.·      Ensure AV systems are set up and working.·      Clear down meeting rooms after use.·      Assist the OM with new joiners’ induction and first day orientation. ·      Offer a concierge type service - be a first point of contact for visitors and employees. o  Prepare suitable workstations for upcoming visitors, liaising with necessary colleagues to allocate desks and place welcome packs. ·      Print and bind documentation for client meetings and any in-house requirements. ·      Organise couriers and post, as and when required.·      Ensure stationery, pantry/catering and cleaning products are fully stocked.  
    Systems
    ·      Condecoo  Responsible for overseeing meeting room bookings and hot desk requests, and the correct logging of all visitor information onto the system and capturing all hospitality requirements.o  First point of contact for any issues with the Condeco system.·      Logging and liaising with IT and Condeco for any issues that cannot be resolved in-house. ·      Provide first line assistance with meeting room AV kit. 
     
    Workplace
    ·      Be a physical presence in the office throughout the day.o  Conduct regular walk rounds of the floors.o  Assist employees with general office enquiries/issues. o  Ensure hot desk bookings and visitors (on Condeco) match with who is in the office and where they are actually seated and report any anomalies to the OM. ·      Ensure the office is clean and tidy and the lounge/kitchen areas are always looking fresh and are sufficiently stocked. ·      Ensure a thorough understanding of HL measures and processes (which will change regularly). ·      Assist the OM with management and compliance with fire and safety regulations.·      Assist the OM with day-to-day liaison with building management including coordination of facilities maintenance programs throughout the year.·      Assist the OM with procurement and maintenance of office furniture, equipment and asset management.  
    Invoicing
    ·      Prepare and review invoices for approval; check for accuracy and verify across the business lines, including assigning relevant cost/project codes.·      Liaise with the Finance & Accounting team to report any issues in a timely manner. 
    ESG
    ·      Help the OM drive engagement and wellbeing activities for employees.·      Help drive the HL sustainability agenda in Tokyo. Others
    ·      Assist the OM with vendor management and negotiations, including that for library and records.·      Assist the OM with events as well as ad-hoc projects.――――――――――
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
12345
  1. Top
  2. Job Search