1. Top
  2. Job Search

Jobs list

5950 jobs
Showing 1-20 of search results
  • NEW
    Job number: JN -032025-185122 Posted: 2025-11-26

    エグゼクティブアシスタント │ Executive Assistant

    役員秘書・Executive Assistantの業務のご経験をお持ちの方必見です
    4.3 - 5.7 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    We are an international professional services firm offering accounting, auditing, consulting, tax, and advisory services. As one of the leading global accounting firms, we support the growth, improvement, and compliance of companies and organizations in Japan. We are part of the Big 4 accounting firms worldwide.
    Responsibilities

    Big4コンサルファームグループです!
    IT、人事、経理、広報、総務など企業経営に不可欠な業務を、同グループの日本のメンバーファームに提供しています!
    同グループは、コンサルティング事業におけるBig4の一社に数えられる、会計監査・税務・コンサルティング・アドバイザリーサービスの各分野において、卓越した専門知識と豊富な経験を持つプロフェッショナル集団です。
    グローバルな視点とローカルな洞察を融合させながら、多様な業界での実績と革新的なアプローチを駆使し、クライアントのビジネス課題を解決しています。全世界に約37万のメンバーを有し、グローバル規模で大きな期待を背負う同グループ。その業務を滞りなく遂行するために、同社の機能は非常に重要なパートを担っています。
    近年、Consulting部門の成長に伴い、毎月2-4名程度の外部登用パートナー/アソシエイトパートナーが恒常的に入社しています。それに伴い、エグゼクティブ層を専門的にサポートいただくプロである、Executive Assistant(EA)の増員が必要となりました!
    貴方様のご経験を活かし、ぜひ即戦力としてご活躍いただきたいと考えます!
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    ■業務内容:
    Consulting部門の役員(パートナー/アソシエイトパートナー)のExecutive Assistant業務および、パートナーがリードまたは所属するユニット(部署)の経営サポートに従事いただきます。
    (1)Executive Assistant業務:
    担当役員のスケジュール管理、日程調整、会議室の手配、来客対応、会食手配、慶弔手配(役員3-5名を担当)など
    (2)ユニットサポート業務(主たる担当役員がリードまたは所属するユニットの運営支援):
    ユニット会議の運営サポート、ユニットメンバーの管理・新人受け入れサポート、ユニットイベントサポート、海外メンバーファームゲスト来日時のサポートなど
    ■組織構成:
    ・部門全体:60名(正社員40名、契約社員5名、派遣社員15名)
    ・Executive Assistant業務 :47名(ユニットサポート業務兼任含む)
    ・ユニットサポート業務:7名
    ・Engagement Support Team(受嘱プロセスサポート): 6名
    年齢層は20代から50代、3名の男性メンバーを含め、多様なバックグラウンド・キャリアを有するメンバーが活躍しています!
    ■ポジションの魅力:
    ・グローバルプロフェッショナルファームで働く経験を得られます。
    ・バックオフィス職もフロント職同様にプロフェッショナル人材として認められている環境があり、活躍の幅を広げることが可能です。
    ・成長するファームの活力を感じながら、経営層の近くで仕事をすることができます。
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -102025-195885 Posted: 2025-11-26

    役員秘書

    秘書経験をお持ちの方必見です
    4.6 - 7.8 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is part of a multinational consulting group that assumes all vital corporate functions for the entire organization. It has established an integrated and efficient system to drive the development, execution, and operation of the group\'s overall business strategies.
    Responsibilities
    役員秘書として、2~3名の執行役員(パートナー)の秘書業務をご担当いただきます。並行してグループEAの一員として複数名の役員サポートにも従事いただきます。秘書業務(スケジュール調整、会議室予約、国内外出張手配、会食セッティング、慶弔手配、経費精算サポート、担当役員がリードする組織のサポートなど)
    所属部門の組織運営、プロジェクト活動(他部署との交渉・連携、海外ゲストサポート、マニュアル作成、コミュニケーションイベント企画など)
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -102025-194839 Posted: 2025-11-26

    社長・役員秘書

    秘書業務のご経験をお持ちの方必見です
    4.5 - 6.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    We provide technology solutions and human resource services to various industries, leveraging the synergy between these offerings to deliver comprehensive solutions.
    Responsibilities
    秘書として、社長・役員に対する秘書業務及びサポート庶務を行っていただきます。社長・役員をはじめ社員とコミュニケーションを取り、ホスピタリティを発揮しながら業務を遂行いただける方を募集しています。社長・役員秘書業務全般
    監査役・取締役の会議調整、運営(資料調整、議事録作成含む)
    メール・電話対応
    スケジュール/アポイント調整
    来客対応
    名刺管理
    資料作成
    各種申請・費用精算(社内システム使用)
    サポート庶務
    Kazuhiro Kitagawa
    Kazuhiro Kitagawa
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-192531 Posted: 2025-11-26

    部長秘書・部内企画総務担当

    秘書業務のご経験をお持ちの方必見です
    4.5 - 6.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    We are a leading bank offering a wide range of financial services domestically and internationally. We offer a wide range of financial products, including deposits, loans, investments, and asset management, to a diverse range of customers, from individuals to corporations. We also offer a full range of services to support international transactions and overseas expansion through our global network. Furthermore, through the introduction of digital banking and collaboration with fintech, we continue to innovate in order to provide highly convenient financial services and meet the needs of our customers. As a reliable and stable financial institution, we have built a strong position both domestically and internationally.
    Responsibilities
    概要:
    グローバルIT関連業務を担う各海外拠点を統括する部署で、秘書業務を中心にキャリア志向に合わせて部内施策の企画や総務等の業務をご担当いただきます。業務内容:
    具体的には下記業務内容を想定しております。部長2名の秘書業務(海外出張や各海外拠点のマネジメント間の会議アレンジ、訪日外国人のアテンド等)
    部内企画・総務(各種報告事項の取り纏め、他部署との調整や月次報告、異動による転入出者の事務サポート等)等
    Heitaro Chikamori
    Heitaro Chikamori
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -112025-196534 Posted: 2025-11-26

    役員秘書

    役員、経営層の秘書経験をお持ちの方必見です
    4.5 - 6.4 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client was founded, to develop, manufacture and distribute gaming machines.
    Responsibilities
    アポイントメント・スケジュール管理、電話・メール対応
    来客申請・案内
    社内手続、物品購入、出張手配、会食、手土産手配、経費精算
    印刷・コピー・スキャン、データ入力、書類・ファイル整理、請求処理、名刺管理
    他の役員や役員秘書(グループ各社を含む)との連携・各種調整(アポイントメント・スケジュール調整、会議設定)
    役員の業務のサポート、本部内会議・イベントサポート
    リサーチ、データ集計、報告書・会議資料作成サポート、翻訳サポート等
    ※ なお、社長は主に海外(欧米)がベース、取締役は月の半分程度が海外(主に欧州)におります。※ 欧米とのやりとりも相応に発生するため、日本時間の早朝深夜や土日・祝日にもメールを受信します。時限性がある場合は業務時間外にコミュニケーションが発生することもございます。※勤怠を記録し適切に手当が支払われますのでご安心ください。
    Kazuhiro Kitagawa
    Kazuhiro Kitagawa
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -072025-191242 Posted: 2025-11-26

    秘書|Secretary

    秘書業務のご経験をお持ちの方必見です
    4 - 8 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is an electronic components manufacturer.
    Responsibilities

    【管理本部長付の秘書】
    として、アポイント管理など一般的な秘書業務をお任せいたします。
    ◎フルフレックスなのでワークライフバランスがとりやすいです◎
    ーーー会社についてーーー
    ■■■日本の半導体を再び世界へ■■■
    かつては世界でも最先端の半導体製造国であった日本ですが、現在は海外の半導体やファウンドリが台頭し、日の丸半導体は劣勢にある中で最先端の2ナノ半導体及びさらにその先の次世代半導体の国内量産を目指し、設立されました。
    ■産官学連携
    大手企業8社から総額73億円の出資を受け「ポスト5G基金事業」による次世代半導体の研究開発プロジェクトの委託先として新エネルギー・産業技術総合開発機構(NEDO)から開発事業費700億円を受けています。また、技術研究組合最先端半導体技術センター(LSTC)と連携して2020年代後半に2nm世代の最先端ロジック半導体の短TATによる量産実現を目指しています。
    ■差別化戦略
    他社にはない「チップレット」生産に挑戦。従来比で半導体の製造期間を半分に短縮し、多品種×少量生産の半導体製造受託を担うファウンドリーを目指しています。世界最高水準のサイクルタイム短縮サービスを開発、提供することで生成AI技術や自動運転および医療などに使われる画像認識など、AI半導体の発展に寄与します。
    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -062025-190428 Posted: 2025-11-26

    【リモート可】役員秘書

    秘書の業務経験をお持ちの方必見です
    5 - 9 million yen Kanagawa Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is a global leader in technology distribution and solutions, specializing in semiconductors, electronics, and IT services. Headquartered in Yokohama, Japan, the company operates an extensive international network with branches across Asia, Europe, and North America.

    In Japan, it plays a key role in delivering advanced technology solutions tailored to local needs, including semiconductor components and IT infrastructure. The firm is renowned for its commitment to technological excellence and customer satisfaction, establishing itself as a trusted partner in the global technology sector.
    Responsibilities
     ◆先端技術製品やソリューションを提供する企業にて役員秘書
    を募集します◆ 
    元気・活気が溢れる、穏やかな明るい職場です。
     社員の成長のためにも、「失敗を恐れずにチャレンジする」という文化があります。
     年齢・社歴に関係なく、若い社員一人ひとりが経営者の視点で業務に取り組んでいて、全員が同じビジョンを共有し、一人ひとりが自分の裁量で仕事を進めています。  
    \週2~3回程度の在宅勤務可、残業時間は10~15時間程度なので、ワークライフバランスとりやすい環境です/

    ▼具体的な業務
    スケジュール管理、国内・海外の出張手配、顧客先アポイント調整、電話応対、資料作成、挨拶状、礼状等の作成など。
    重要クライント訪問に際して役員同席依頼が多く入るため、営業担当者及び関連部署とのコミュニケーションが多く発生します。早朝、夜の対応や社外へのアポイント同行はほぼありません。
    ※新横浜地区には、マクニカ第1ビル、第2ビルの2か所にオフィスがございます。


    ▼魅力ポイント
    顧客は日本を代表する大手メーカーが多いため、大きなビジネスを仕掛けることができており、売り上げも拡大傾向。順調に業績を伸ばしています。
    いわゆる汎用メモリ等は扱っていないため、価格と納期が勝負の販売手法では勝負していません。
    日本でまだ知られていない海外の高付加価値志向の商品をラインナップしている点が強みであり、競合他社の商社との違いです。また、製品毎に技術部隊も存在しており、技術サポートが整っている点も顧客からの圧倒的な信頼感を勝ち得ている一要因となっています。

      ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Hanako Arai
    Hanako Arai
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -112025-196140 Posted: 2025-11-26

    Executive Assistant(役員秘書)

    秘書経験または役員・経営層のアシスタント経験をお持ちの方必見です
    5 - 8.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    Our client is an AI adfluid tool manufacturer.
    Responsibilities
    スケジュール管理・調整役員の会議、社外アポイント、出張、会食などのスケジュール調整・管理(優先度・重要度・機密性を考慮)
    社内外のステークホルダーとのリレーションシップ管理(日本語・英語対応)
    家族に関わる調整、管理業務
    事務サポート・環境整備出張時の交通手段・宿泊先手配(国内外を含む)
    会食場所の選定・予約、手土産手配、慶弔関連手配
    電話、メール、来客対応(会社の顔としての対応)
    郵便物、文書、名刺などの管理・整理
    プライベートにおける各種手配、管理業務
    文書・情報管理社内資料、会議資料、プレゼン資料などの作成サポート
    代表への報告に必要な情報の取捨選択・整理
    経営陣の意思決定をサポートするためのデータや資料準備
    その他特命業務の実行
    必要に応じて、コーポレート業務のサポート
    Ami Hayashi
    Ami Hayashi
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082024-173437 Posted: 2025-11-26

    【リモート可】秘書|Secretary

    日系大手コンサルティング企業/ワークライフバランスを重視した働き方が実現/執行役員の秘書業務や事業部運営のサポート役
    5 - 6.5 million yen Tokyo Support & Administration Executive Assistant / Personal Assistant

    Company overview
    We are a consulting firm that provides consulting services across various industries. We assist clients in solving their business challenges in areas such as management strategy, business process improvement, and information system implementation. We offer customized solutions tailored to meet the specific needs of our clients, supporting their growth and development. Our team, equipped with extensive experience and expertise, provides total support from strategy formulation to implementation, adding value to our clients\' businesses.
    Responsibilities

    約45年前に日本で設立された同社。
    アジア発のグローバルコンサルティングファームとして、
    アジアでのトップブランド、さらにはグローバルでのトップブランドを目指す
    成長ビジョン実現を加速させるために、
    【グループセクレタリー】
    としてご活躍頂ける方を募集しています。
    ━━
    ポジションについて
    ━━
    適性を鑑みながら、所属部署を検討します。いずれの所属においても下記の業務を担当頂きます。
    会社/事業部運営のサポート役として幅広い業務をお任せします。
    ■具体的な業務内容
    複数名の執行役員の秘書業務(スケジュール管理、出張手配、慶弔手配、会食手配、名刺管理、経費精算等)
    事業部運営に必要な各種事務業務(事業部内の会議企画・運営、メンバー管理、コスト管理等)
    担当執行役員のプロジェクトサポート業務

    ━━
    環境
    ━━
    【働き方】
    入社後業務に慣れたあとは、中長期のライフプランに合わせたキャリアアップのスピード、業務量を柔軟に調整できる
    休暇時のバックアップ体制があり、休暇取得をしてもフォローできる体制を整備
    出社勤務と在宅勤務のハイブリット勤務(平均週1~2日出社)
    アシスタントの全体会(月次)やランチ会などを実施し、オンライン環境下でもコミュニケーションや情報交換ができる環境

    【入社後のサポート】
    チューター制度を導入しており、当社での仕事に慣れるまでの支援有り
    チューターとは別にメンター制度も設けており、仕事以外についても相談可能な環境を準備

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -092025-193705 Posted: 2025-11-26

    Japan Country IT Manager

    世界を代表する自動車部品メーカーのグローバルヘルプデスクチームを率いる重要ポジションです
    10 - 12 million yen Kanagawa Information Technology IT Management

    Company overview
    The company envisions, designs, and builds state-of-the-art hardware, software, and electronic systems that makes driving safer, and provides the key technologies that will drive the reliability, adoption, and success of self-driving mobility solutions.
    Responsibilities

    カナダ発!世界的な自動車部品メーカーが【Japan Country IT Manager】
    を探しています!
    同社は自動車部品の製造と販売を行うグローバルカンパニーで、世界中の自動車メーカーに対して幅広い製品とサービスを提供しています。
    中でもエレクトロニクス部門は、自動車の先進的な電子制御システムや安全システムの開発に特化しており、多くの信頼と実績を獲得しています。
    また、日本国内の自動車メーカーと密接に連携し、最新の技術を提供することで、安全性や利便性の向上に貢献しています。
    高度な技術力とグローバルなネットワークを活かして、日本市場における自動車の未来を支える重要な役割を果たしている同社を、ITで支える重要なポジションを募集することとなりました。
    経営陣と連携し、企業の戦略と目標を支えるIT施策の構築・実施を推進する【Japan Country IT Manager
    】として、刺激的なキャリアを築きませんか?
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    ヘルプデスクチームのマネジメントと育成を主軸としながら、グローバルと連携して日本法人のIT戦略立てたり、グローバル主導の各プロジェクトに日本代表として参画いただくポジションです。(直近の例)購買・経理が使うEDIのSAPへのリプレイスメントプロジェクト Go live後の運用等
    ■業務内容:
    Partners with senior leadership on building and implementing corporate IT initiatives that support the strategy and goals of the corporation.
    Implements IT standards, policies and/or master plan for the IT function.
    Manages the development and acquisition of new technologies and tools to improve the organization's internal operations and data delivery.
    Implements new technological directions and manages the organization in the deployment.
    Provide leadership to supporting IT team members and provide governance to IT projects and ensures company resources are utilized appropriately.
    Coordinates project activities and ensures all project phases are documented appropriately. Support is also required after hours.
    Directs daily operations of department, analyzing workflow, establishing priorities, developing standards, and setting deadlines.
    Plans, designs, and maintains the IT framework structure.
    Directs operations of computers and related equipment, including telecommunications and data networks.
    Evaluate the organization's technology use and needs and recommend improvements, such as hardware and software upgrades.
    Understands organizational needs and is able to direct/manage others in the development of plans for acquisition and installation of equipment.
    Ensures long-term requirements of systems operations and administration are included in the overall information systems planning of the organization.
    Directs and coordinates consultations with users, management, vendors, and technicians to assess computing needs and system requirements.
    Directs others in assisting department managers in selection and setup of applications for their usage.
    Develop computer information resources, providing for data security and control, strategic computing, and disaster recovery.
    Establishes effective communications with appropriate executives and managers to ensure that proper needs for the organization are met.
    Handles or coordinates administrative matters concerning the IT department.
    Maintains responsibility for department budget including meeting budget goals and objectives as set forth by senior and executive leadership.
    Participates in and provides input to policy level direction regarding standards and budget constraints.
    Maintains level of technical proficiency with new and developing technology in the information systems field by participating with and maintaining memberships with professional work groups or reading trade periodicals or journals.
    Travel will be up to 20% to Asia, Europe and/or North America.

    ■働き方:
    週2回のリモート勤務可能
    フレックス勤務可能(海外との会議も多いため)

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob10
    Masaaki Sato
    Masaaki Sato
    Online / Inhouse
  • NEW
    Job number: JN -102025-194984 Posted: 2025-11-25

    L&D Senior Manager, North Asia

    英語スキルを活かせます
    11 - 14 million yen Tokyo Medical Device Training / Education

    Company overview
    A global animal health company dedicated to supporting customers and their businesses in ever better ways.
    Responsibilities

    ◆日本および韓国の商業チームをサポートするシニアL&Dリーダーシップのポジションです◆

    営業およびリーダーシップの能力を開発し、現場のマネージャーをコーチングし、チームのパフォーマンスを直接向上させる影響力のあるトレーニングプログラムを推進することを目的としています。
    営業、リーダーシップ、および主要顧客管理プログラムの設計と提供をリードし、認定を実施し、デジタルおよび対面のトレーニングツールを活用します。
    ビジネスリーダーや国際的なL&Dコミュニティとの戦略的な協力が含まれ、出張が20〜30%あります。
    ━━━
    Main Duties
    ━━━
     Strengthing Field Force expertise in Selling skills, Field coaching, Leadership skills and key account management
     Meet the training and development needs of Company commercial teams in line with the strategy and business priorities of Japan & Korea. 
     Provide expertise in the implementation of priority training and development actions.
     Serve as a single point of contact for the Company International L & D management.
    20~30% business travel is required.
     
    ━━━
    Responsibilities
    ━━━
    <Leading Japan L&D (75%)>Identify the priority training and development needs of sales teams (sales force, key account managers, sales managers, marketing, and technical teams)
    Develop the annual training plan and budget based on Company's strategic issues and cluster priorities
    Implement a standard of training excellence at Company in line with IL&D and with Japan directions.
    Coordinate and structure the Onboarding training plan for new commercial colleagues.
    Create and update training content according to the need.
    Collaborate to evaluate annually the level of technical and commercial skills of the sales force with technical and marketing partners
    Ensure certifications for products, diagnostics, KAM skills, leadership (Lead for Success) and Marketing Excellence programs. Execute engaging face-to-face training and digital training tools (LMS, Zoom, IL&D Learning Portals, Power BI, Teach Up, etc.)
    Develop the skills of "Coach" managers through field actions of "coach the coach" (minimum 3 face to face Field activities with sales force including sales managers per month)
    Measure the impact of training and coaching actions on the performance and level of expertise of employees, by conducting gap analysis, providing appropriate recommendations and corrective actions.
    Prepare, implement and monitor training courses as part of product launches and sales cycle meetings (POAs).
    Promote and implement Company training programs and tools such as Solution selling and field force effectiveness platforms
    <Leading Korea L&D (25%)>Identify the priority training and development needs of sales teams (sales force, key account managers, sales managers, marketing, and technical teams)
    Develop the annual training plan and budget based on Company's strategic issues and cluster priorities.
    Implement a standard of training excellence at Company in line with IL&D and with Korea directions.
    Coordinate and structure the Onboarding training plan for new commercial colleagues.
    Create and update training content according to the need.
    Collaborate to evaluate annually the level of technical and commercial skills of the sales force with technical and marketing partners
    Ensure certifications for products, diagnostics, KAM skills, leadership (Lead for Success) and Marketing Excellence programs. Execute engaging face-to-face training and digital training tools (LMS, Zoom, IL&D Learning Portals, Power BI, Teach Up, etc.)
    Measure the impact of training and coaching actions on the performance and level of expertise of employees, by conducting gap analysis, providing appropriate recommendations and corrective actions.
    Prepare, implement and monitor training courses as part of product launches and sales cycle meetings (POAs).
    Promote and implement Company training programs and tools such as Solution selling and field force effectiveness platforms
     ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Elaine Montes
    Elaine Montes
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -082025-192602 Posted: 2025-11-25

    Head of Marketing

    高シェア事業のヘッドポジション
    14 - 18 million yen Tokyo Medical Device Marketing

    Company overview
    Our client imports and sells allergy and autoimmune diagnostic solutions.
    Responsibilities
    Main responsibilities:
    Deliver Revenue and EBITA targets for Japan
    Be responsible for developing Japan and each division marketing strategy (both product and channel) and its flawless execution.
    Partner with global marketing team (CoE) to make sure solid alignment between Japan’s marketing plan and global one, and to win required support (resource) from them.
    Develop NPI (new product introduction) strategy and lead its execution to keep product portfolio enough competitive.
    Participate and contribute to required strategic/tactical efforts as a member of Japan leadership team.
    Establish clear business objectives, define and track important metrics, and make timely adjustments as needed.
    Develop an organizational evolution plan of Japan marketing team to enable future success.
    Direct the day-to-day operations of the entire Japan marketing team; Provide effective mentorship to staff members to strengthen organizational capacity and foster a robust talent pipeline.
    Other miscellaneous duties as assigned.
    Go Ozawa
    Go Ozawa
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -112025-196217 Posted: 2025-11-25

    プロセスインテグレーションエンジニア

    グローバルにビジネスを展開する本格的なファウンドリ専業会社/日本最大級のロジックLSI製造能力を保有/有給20日初年度付
    7 - 10 million yen Mie Industrial Production Engineer

    Company overview
    Our client manufactures semiconductors.
    Responsibilities

    同社はグローバルにビジネスを展開する
    本格的なファウンドリ(半導体の製造受託)専業会社
    として誕生しました。
    日本最大級のロジックLSI製造能力を保有し、
    世界中でマーケットが急拡大するモバイル・ウェアラブルデバイスなどにも
    必要不可欠な低消費電力を実現するためのLSI製造技術を誇ります。
    ◤【プロセスインテグレーションエンジニア】
    として、
    あなたの能力を存分に発揮し、一緒に成長しませんか?◢
    ━━━━━━━━━━━━━━━
    ■ポジションについて
    半導体製造におけるプロセス・インテグレーション業務
    ■具体的な業務内容
    新規製品を確実に立ち上げる手法の設計と実行
    高付加価値技術・ポーティング技術の量産立ち上げおよび顧客支援
    プロセス開発と連携し、量産展開のプロセス設計,仕様作成
    量産品の歩留りおよび品質の向上・安定化に向けたプロセス設計と管理業務
    技術資産を活用したビジネス展開・商談獲得の支援
    生産性改善のためのプロセス開発や装置展開の評価,解析


    ■働く環境
    フレックスタイム制あり
    年間休日数126日
    有給休暇初年度より20日付与
    社員食堂あり
    社員送迎バスあり
    その他、育児関連や、介護関連、様々な手当など福利厚生が充実しています。

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Misato Aiba
    Misato Aiba
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -102025-195547 Posted: 2025-11-25

    VPoE(Vice President of Engineering)

    AI不動産事業で業界変革をリードするVPoEを募集
    18 - 30 million yen Tokyo Information Technology IT Management

    Company overview
    We are a company that brings innovation to the industry with a new business model that integrates IT and real estate. We offer three main web services. Firstly, a matching service that connects customers looking to buy or sell used condominiums with real estate agents. Secondly, a service that allows real estate investors to check the asset value and income simulation of properties in real-time. Thirdly, a crowdfunding service that enables real estate fund management entirely online. Through these services, we provide swift and efficient property proposals and renovation support, transforming the norms of the real estate industry.
    Responsibilities

    ━━次の成長フェーズへの転換期━━

    現在、同社はこれまでの事業基盤をさらに強固なものとし、次の成長フェーズへと向かう重要な転換期にあります。
    この変革期において、経営とエンジニアリングを繋ぎ、グループ全体の技術組織戦略をリードするVPoE(VP of Engineering)を募集します。
    本ポジションは、事業戦略の策定、プロダクト開発、組織構築、技術投資など、エンジニアリングに関する意思決定に携わる、極めて重要な役割です。
    ━━
    職務内容
    ━━
    経営戦略と連携する形での、グループ全体の技術的な方針や、短期・中長期の技術戦略の策定・実行
    複数プロダクトにまたがるエンジニアリング組織全体のマネジメント(目標設定、評価、育成、採用 など)
    事業の成長スピードに対応できる、スケーラブルで効率的な開発体制・プロセスの設計と継続的な改善のリード
    技術的負債の解消を目指した長期的な視点での計画策定・実行
    未来の事業成長を見据えた技術選定やR&Dの推進
    経営会議等における技術的な観点からの事業戦略の意思決定への貢献

    ━━
    本ポジションの魅力
    ━━
    GDPの約1割を占める不動産市場を、テクノロジーの力で根底から変革していくダイナミックな経験を積むことができます。
    経営直下のポジションで、事業戦略の策定から深く関与し、エンジニアリングの力で事業成長を直接ドライブする手触り感を得られます。
    急成長を続ける組織において、裁量権を持って技術戦略や組織文化をデザインし、VPoEとして理想のエンジニアリング組織を構築していくことが可能です。
    不動産、金融、M&Aなど、多様なバックグラウンドを持つプロフェッショナルたちと協業し、刺激的な環境下で事業の価値創造に集中することができます。

    ━━
    開発環境
    ━━
    言語:Ruby, JavaScript, Swift, Kotlin
    ライブラリ/フレームワーク:Ruby on Rails, React, Vue.js
    データベース:Amazon RDS(PostgreSQL, MySQL)
    インフラ/監視:AWS, Terraform, Datadog
    その他:Docker, Datadog Synthetic, Postman, Confluence
    チケット/バージョン管理:GitHub, GitHub Issue, Backlog
    継続的インテグレーション:CircleCI
    生成AIツール:Github Copilot, Cursor, Dify, ChatGPT


    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Yusuke Kobayashi
    Yusuke Kobayashi
    Online / Inhouse
  • NEW
    Job number: JN -112025-196216 Posted: 2025-11-25

    プロセスエンジニア

    A global foundry business/日本最大級のロジックLSI製造能力を保有/有給20日初年度付与
    6 - 10 million yen Mie Industrial Production Engineer

    Company overview
    Our client manufactures semiconductors.
    Responsibilities

    同社はグローバルにビジネスを展開する
    本格的なファウンドリ(半導体の製造受託)専業会社
    として誕生しました。
    日本最大級のロジックLSI製造能力を保有し、
    世界中でマーケットが急拡大するモバイル・ウェアラブルデバイスなどにも
    必要不可欠な低消費電力を実現するためのLSI製造技術を誇ります。
    ◤【プロセスエンジニア】
    として、
    あなたの能力を存分に発揮し、一緒に成長しませんか?◢
    ━━━━━━━━━━━━━━━
    ■ポジションについて
    イオン注入、フォトリソグラフィー、エッチング、拡散、CMP、CVD、PVDなどのModule技術の開発・量産業務
    半導体製造プロセスのインテグレーション業務

    ■具体的な業務内容
    ファウンドリビジネスにおける高付加価値オプションの開発・改良に向けたプロセス設計・開発および設備管理
    ファウンドリビジネスにおける高付加価値オプションの量産立ち上げ
    次世代パワーデバイス開発および量産
    歩留り向上,工程安定化,生産性向上,管理技術およびコスト削減等の生産技術の開発・改良
    ファウンドリビジネスにおけるプロセス・設備に関わる周辺技術支援

    ■働く環境フレックスタイム制あり
    年間休日数126日
    有給休暇初年度より20日付与
    社員食堂あり
    社員送迎バスあり
    その他、育児関連や、介護関連、様々な手当など福利厚生が充実しています。

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Misato Aiba
    Misato Aiba
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -092025-194447 Posted: 2025-11-25

    海外営業管理 / 海外販売会社サポート業務

    医療業界に高い関心がある方必見
    5 - 10 million yen Tokyo Medical Device Sales

    Company overview
    The company is a Japanese optical equipment manufacturer. It engages in the development, manufacturing, and sales of precision measurement equipment. Operating in various fields such as construction, agriculture, and healthcare, it provides surveying equipment and location-based technology. Particularly in the construction industry, it offers automatic control technology for construction machinery and surveying/geospatial information systems to support efficient construction operations. In the agricultural sector, it provides equipment for automatic control of agricultural machinery and devices for precision agriculture, contributing to increased productivity and environmentally conscious farming practices. Furthermore, it develops and provides medical equipment and technology, contributing to the realization of advanced healthcare.
    Responsibilities

    創業時より生産している測量機、戦後参入した眼科医用機器事業からどんどん事業を拡大してきました。
    そんな同社にて【海外営業管理 / 海外販売会社サポート業務】
    をお任せできる方を募集しております。
    現在、世界的な高齢化による眼疾患の増加、世界的な人口増加による食糧不足、世界的なインフラ需要とそれに対応する技能者不足、
    インフラ老朽化への対応など今後拡大が予想される領域において、各領域で高い技術力を持っております。
    現在、グループ社員の6割強は日本人以外、世界各地に生産・開発・販売拠点を展開することにより適地生産・適地販売を実現し、海外売上比率約80%と高いグローバル性を有しています。
    ―――――業務内容―――――
    主力地域のひとつであるEMEAまたは米州の事業管理、地域改革プロジェクトの企画・実行
    海外パートナー企業とのプロジェクトの企画・実行
    担当地域向けDay-to-Day営業オペレーション・サポート業務
    販売会社向けのサプライチェーンマネジメント業務
    担当地域の予算策定、予実管理、価格管理など営業戦略に関わる業務全般
    担当地域の代理店管理業務

    ―――――
    求める人物像
    ―――――
    医療業界・アイケア業界に高い関心があり、業界の課題解決に貢献する当社の理念に共感し、熱意をもって業務に取り組める方
    任されたプロジェクトやその関連業務に強い責任感を持ち、自発的に外部関連会社、または社内他部署を巻き込んでプロジェクトを推進できる方
    海外のビジネスに抵抗なく、関わる全ての人の立場や意見を尊重し、良好で友好的な人間関係を築ける方
    タイムマネジメントに優れ海外出張を伴う業務を遂行でき、また将来的に海外駐在員として勤務することに抵抗がない方

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Go Ozawa
    Go Ozawa
    Industrial & Life Science
  • NEW
    Job number: JN -052025-188294 Posted: 2025-11-25

    Product Manager

    Revolutionize the credit card industry in Japan
    10 - 13 million yen Tokyo Information Technology IT Management

    Company overview
    We are a company that aims to provide "safe and secure" payment services to our users through the credit card/payment field. We are mainly engaged in the credit card business, and as a member of the Holdings Group, we provide financial services by leveraging our foundations as an Internet service company. In particular, we play a role in connecting people and services through the indispensable function of payment, and we are strengthening cooperation with services such as barcode payment services and providing high value-added services by making full use of big data. We are developing services that evolve daily in response to changes in the payment industry.
    Responsibilities
    We're seeking passionate, results-oriented Product Managers to own and deliver high-impact solutions that redefine the credit card and payments landscape. If you're driven by complex challenges, thrive in a fast-paced environment, and want to build products that touch millions of lives daily, we want to hear from you.
    Main responsibilities:
    Lead the end-to-end product lifecycle for complex initiatives, from ideation and requirements gathering through development, launch, and post-launch analysis.
    Translate complex business requirements and user needs into clear, detailed Product Requirement Documents (PRDs), user stories, user flows, and acceptance criteria.
    Define and articulate the product vision, strategy, and roadmap for your designated product areas, ensuring alignment with company objectives.
    Collaborate intensively with engineering, design, data, marketing, legal, compliance, and operations teams throughout the product lifecycle to ensure successful product delivery and adoption.
    Manage project timelines, prioritize features, and navigate trade-offs to ensure timely and high-quality delivery.
    Define and monitor key performance indicators (KPIs) to measure product success and identify areas for improvement.
    Conduct market research, competitive analysis, and gather customer feedback to inform product decisions.
    Communicate product updates, progress, and results effectively to stakeholders at all levels, including senior leadership.
    Develop a profound understanding of the credit card domain, payment processing, relevant Japanese laws, and our current system specifications, leveraging documents in both English and Japanese.

    This role will involve leading initiatives across areas such as:
    Core Payment Processing & Infrastructure: Modernizing and enhancing our core authorization, clearing, and settlement systems, including cloud migration initiatives.
    Lending Products & User Experience: Developing and optimizing our products, focusing on improving user flexibility and accessibility.
    Acquiring Solutions & Merchant Enablement: Expanding our acquiring capabilities and enabling new payment acceptance methods.
    Risk Management & Compliance: Implementing and enhancing fraud detection and management systems, ensuring compliance with critical regulations.
    Operational Efficiency & Automation: Identifying opportunities to streamline internal processes through automation.
    Customer Value & Engagement: Integrating card features and promotions within the company app ecosystem.
    Generative AI: Exploring and implementing AI solutions to improve internal operations and customer interactions.
    Arshad Azad
    Arshad Azad
    Online / Inhouse
  • NEW
    Job number: JN -112025-196022 Posted: 2025-11-25

    翻訳・英文ライター

    産業翻訳の経験ある方必見!残業平均月5~10時間程度/超大手企業様を中心に約300社と取引がある企業/土日祝休み
    4.5 - 7 million yen Tokyo Support & Administration Translator / Interpreter

    Company overview
    Our Client is an editorial production house and publisher that provides various corporate communications tools.
    Responsibilities

    45年の歴史ある、書籍出版や翻訳サービス、社内広報コンサルティングサービス等を行う企業が
    【翻訳・英文ライター】
    を募集しております。
    ◤事業会社での翻訳経験◢
    があるあなた

    同社で活躍
    しませんか?

    ━━
    ポジションについて
    ━━
    世界的グローバル企業を相手に、英語による取材や、日英・英日の翻訳、英文のライティングなどをご担当いただきます。
    ※OJT研修があるため、安心して業務に取り組んでいただけます。
    ※業務は翻訳を中心とし、将来的には英語取材やネイティブの取材サポートもお任せする予定です。

    ━━
    魅力ポイント
    ━━
    グローバル企業がメインとなるため社会的な影響度や介在価値を感じやすい業務内容です。
    必要に応じて部署、チーム横断でナレッジシェアや、フォローを行う風土と体制のため生産性高く、働きやすい環境のため長期就業可能です。

    ━━
    企業について
    ━━
    企業内向けのコミュニケーション事業として圧倒的な実績を誇り、国内では超大手企業様を中心に約300社と取引しています。
    企業のビジョンや長期計画達成のため、課題特定から入り込み、抽出した課題に対しての打ち手としてこれまで培われた多種多様なコミュニケーション手段/設計を立案し、実行と検証を行い、長期的な企業価値向上をゴールに顧客と伴走し高い提供価値の結果、長年顧客から選ばれ続けています。

    ━━
    所属いただく部署
    ━━
    男性3名女性2名の計5名(英語ネイティブ3名、日本人2名)の部署です。
    社内公用語は日本語となっておりますが、チームメンバーと英語でコミュニケーションを取る機会もあります。

    ━━
    働き方
    ━━
    完全土日祝休み
    残業平均月5~10時間程度
    リモートワーク:状況に応じて可能(入社後3か月間は出社勤務)


    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-193106 Posted: 2025-11-25

    コーポレートブランディング|Corporate Branding

    コーポレートブランディング戦略の立案から実行までを一貫して担当できます。
    5 - 10 million yen Tokyo Sales & Marketing PR / Corporate Communications / IR

    Company overview
    Our client is a consulting firm that supports their clients\' digital transformation by providing one-stop services, from consulting to the implementation of advanced technologies.
    Responsibilities

    ■戦略立案から実行までを支援する総合プロフェッショナルファームにて
    コーポレートブランディング戦略の立案から実行までを一貫してご担当
    いただける方を募集しております。
    同社はストラテジー、デザイン、テクノロジーをクリエイティブに融合させ、
    クライアントの経営課題解決に伴走したEnd to Endのコンサルティングサービスを提供しております。
    このポジションでは特に、認知獲得と提供価値の社内外への浸透を強化していく上で、ロジカルな戦略立案能力と、イベント等も含めたエグゼキューションの企画力・実行力を発揮し、ブランドストーリーを構築・発信していただくことを期待します。
    ◎少数精鋭のチームで、企画から実行までを自律的に推進できる裁量の大きな環境です。マネージャーと連携して、あなたの手でブランド価値を最大化し、新たな高みへと導いてください!
    ―――具体的な業務内容―――
    コーポレートブランディング戦略の立案と推進:社内外のステークホルダー(顧客、候補者、社員、グループ会社社員、メディアなど)に向けたコーポレートブランディング戦略、およびコミュニケーション戦略の立案
    市場調査・競合分析に基づき、ブランドポジショニングを明確化し、戦略的なブランドストーリーを構築。

    ブランド体験の企画・実施と浸透:社員やグループ会社社員を含む各ステークホルダーを対象とした、ブランドの提供価値を体感できるイベント、セミナー、研修プログラムなどの企画・運営
    インナーコミュニケーション施策の企画・実行を通じて、社内におけるブランド理解と浸透を促進
    ブランドの提供価値を伝えるための、多様なコンテンツ(記事、動画、プレゼンテーション資料など)の企画・制作ディレクション

    統合的なブランドコミュニケーションの実行:オウンドメディア(Webサイト、SNS、ブログなど)を通じたブランドコンテンツの発信と強化
    外部メディア(PR、広告、タイアップ記事など)を活用した戦略的な情報発信、メディアリレーションの構築・維持
    ブランド認知度調査・分析と、それに基づく施策改善
    全社的なThought Leadership開発のサポートと発信

    社内外連携とプロジェクト推進:社内外関係者(現場コンサルチーム、Corporate他部門、外部パートナー、メディアなど)と密に連携し、ブランド戦略に基づくプロジェクトを推進
    会社紹介資料などのビジネスツールやブランドプロモーションコンテンツの企画・制作サポート


    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
  • NEW
    Job number: JN -082025-192634 Posted: 2025-11-25

    【リモート可】通訳担当|Interpreter

    日英・英日の通訳翻訳をご担当いただきます。
    3.5 - 5 million yen Tokyo Support & Administration Translator / Interpreter

    Company overview
    We are an international professional services firm offering accounting, auditing, consulting, tax, and advisory services. As one of the leading global accounting firms, we support the growth, improvement, and compliance of companies and organizations in Japan. We are part of the Big 4 accounting firms worldwide.
    Responsibilities

    ◆監査、税務、コンサルティングサービスを提供する企業にて、組織強化による同時通訳業務の需要拡大に対応するため【通訳担当】
    を募集いたします◆
    ◎リモートワーク可、フレックスタイムあり、標準労働時間7時間とワークライフバランスがとりやすい環境です。
    ―――企業について
    ―――
    世界150以上の国・地域で約30万人が、アシュアランス、コンサルティング、税務およびストラテジー・アンド・トランザクションの分野で活躍するプロフェッショナル・ファームです。
    ―――業務内容―――
    同時・逐次通訳業務マネジメント層の重要な会議を中心に各種会議(社内外向け)やセミナー、イベントにおける同時通訳業務(日英、英日両方あるが主に日英。一部逐次通訳あり。)
    共通用語集等のリソース作り

    翻訳業務一部、社内外向け各種資料やアナウンス等の翻訳業務(主に英日)

    コーディネーション業務一部、通訳案件処理プロセスの改善や依頼者とのコミュニケーションなど
    その他、参考資料・用語集など通訳サービスとして必要な情報・データ・手順・テンプレートの整理


     ―――チームについて
    ―――
    延べ20名ほどの通訳・翻訳・翻通訳コーディネーションを担当するチームですが、フレンドリーでくだけた雰囲気で、コミュニケーションが多い部署です。メンバーは多様なプロフェッショナルバックグラウンドを持っています。なお、通訳者に関しては少人数で動くことが多いですが、毎朝の朝礼などで、普段から弊社の他部の通訳者とも協働することがございます。
    ■雇用形態:契約社員
    ▼求める人物像優れたコミュニケーションをお持ちの方
    実務経験に伴い、通訳の専門訓練を受けている方

    ━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
    Nao Yoshida
    Nao Yoshida
    Corporate Services
12345
  1. Top
  2. Job Search