Jobs list
-
NEWJob number: JN -112025-195945 Posted: 2025-12-19
【リモート可】Markrting|マーケティング
オーディオ機器やエンターテイメントで有名な日本のあの大企業での新規事業に関われます。9.5 - 12 million yen Tokyo Sales & Marketing Web Marketing (Content / SNS / SEM / SEO)
- Company overview
- We are a global company that provides electronics, entertainment, and financial services. Utilizing innovative technology, we offer products and services that enrich people\'s lives. Through entertainment content such as music, movies, and games, as well as electronic products like cameras, TVs, and smartphones, along with financial products and services, we deliver new experiences and value to people around the world. We are committed to constantly pursuing innovation and striving to meet the needs of society and our customers.
- Responsibilities
誰もが聞いたことがある、オーディオ機器やエンターテイメントで有名な“あの”
グローバル日本企業で
【マーケティング】
担当として新規Web3事業の立ち上げで活躍しませんか?
━━━
ポジションについて
━━━
Web3領域における以下の業務を行っていただきます。サービス企画・事業開発・マーケティング・業務設計運用・法人営業・子会社管理運営など、幅広い業務への従事
経営層の意思決定をサポートし、事業成長を牽引
業務運営、リスク管理などを通じ、健全な事業基盤の維持に貢献
■具体的な業務内容
SNSでのマーケティング、プレスリリース、コミュティーマネジメント等のマーケティング業務
X、Discord、TelegramといったSocial Mediaを活用したWeb3マーケティングの実施 (PDCA)
協業パートナーとの共同マーケティングの企画立案・施策遂行
社内・協業パートナーとの調整を含めたプレスリリースの実施
オフラインイベントの企画立案・運営
DiscordでのDeveloerサポートを含むDevRelの実施
ブランディングの立案、ブランド運用規則の立案・運営
━━━
魅力ポイント
━━━
大企業の中でベンチャーを立ち上げるような環境で、経営者視点を持ちながら事業立ち上げの経験を積むことができます。Web3という最先端領域で、グローバルな事業展開にも関与可能です。
━━━
同社のWeb3事業について
━━━
エンターテインメントとの融合-音楽や映画などのコンテンツとWeb3技術を組み合わせ、新たな価値を創出しています。
オープンイノベーションの推進-社内外の企業や組織との連携を強化し、Web3領域でのイノベーションを加速させています。
技術基盤の強化-SNCによるブロックチェーン技術の研究開発により、Web3サービスの基盤となる技術力を蓄積しています。
━━━
働く環境
━━━
フルフレックス
リモートワーク可
裁量権大きい
英語スキル活用できる
━━充実した福利厚生━━
独身寮あり
年間休日126日(2024年度)
年次有給休暇:初年度17日、最大24日(入社日に付与。)
ライフイベントに応じて利用できるさまざまな休暇あり
社員食堂とカフェ、コンビニを設置
手ごろな価格で受けられるマッサージサービスあり
退職金・企業型確定拠出年金制度あり
人生とキャリアの両立支援制度も充実
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Emi Iida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197968 Posted: 2025-12-19
Head of Administration Division
HRGA Head | English Official Language | International Team10.4 - 13.4 million yen Tokyo Human Resources HR Generalist
- Company overview
- An international organization that conducts various activities related to productivity improvement in order to contribute to socioeconomic development in the Asia-Pacific region.
- Responsibilities
エグゼクティブオフィスのディレクターに報告し、組織の人事管理および開発機能とサービス全般、ならびに事務局の一般管理業務の効果的な管理をお任せします。
HRおよび管理業務に関連するすべての側面について外部機関およびサービス提供者と調整し、方針、手順、および実践がAPO規則および規定に一致していることを確認します。
━━━━━━━━━━━━━━━
■Main responsibilities
Lead the development, implementation, and periodic review of HR policies, procedures, and systems covering all categories of staff; provide expert advice to senior management on HR strategy, organizational design, and change management; and ensure that HR policies and practices are consistent with the organization's Regulations and Rules and informed by relevant Japanese labor and social security legislation.
Plan, oversee, and ensure the implementation of HR-related services and tasks, including but not limited to payroll; the staff performance appraisal system; recruitment, orientation, and placement of staff; arrangements for the resignation/termination of staff, including termination payments; staff counseling on personnel/labor matters, etc. Interpret and administer conditions of service for all categories of staff, recommend the need for new or adapted HR policies and procedures, take corrective action to ensure appropriate HR services for the organization's Secretariat staff, and ensure compliance with the organization's Regulations and Rules while being guided by the general practices of Japanese national laws and regulations as required.
Evaluate and determine training and development needs through job analysis, the performance appraisal system, organizational requirements, and regular consultations with management. Plan, design, and expand training and development programs based on the needs of the organization and individual staff members, provide advisory services to managers on organization planning and job design in view of program and skill requirements and career planning needs, and monitor the utilization of posts and staff resources.
Plan and implement recruitment strategies and manage the appointment, salary scheme, transfer, and separation of staff members, including those under direct employment agreements and from personnel agencies while ensuring that recruitment and selection processes are fair, transparent, and aligned with the organization's policies and good HR practice; and oversee onboarding and induction to facilitate smooth integration of new staff.
Manage staff welfare programs by administering matters related to health, social, and labor insurance arrangements and applicable staff education, housing, and commutation allowances; assist international staff members in the settling-in process upon joining the Secretariat; and promote activities to support staff welfare and ensure that staff entitlements and benefits are administered accurately in a timely manner.
Facilitate matters relating to visa applications for staff members, including the issuance of notes verbale and other required documents; coordinate with the relevant visa-issuing authorities in Japan as well as in member countries as necessary; and maintain effective relationships with external agencies and service providers on HR-related matters.
Act as a focal person with the engaged law firm and oversee legal, compliance, and contractual matters and determine the appropriate application of rules and regulations, particularly in relation to sensitive or contentious cases. If necessary, review and edit documents such as letters and other forms of official correspondence for the Secretariat.
Under the guidance of the Director, Executive Office, lead the preparation and implementation of the election process of the Secretary-General, ensuring appropriate handling of confidential information, consistency and fairness in the application of approved procedures, and alignment with the Convention of the organization and relevant regulations, rules, and procedures. Serve as a key focal point for the review and improvement of SG election-related policies, procedures, and documentation when deemed required.
Supervise general office administration, including conference/meeting support, documentation, filing information and record management, inventory control, and safeguarding of assets.
Manage and guide the staff of the Administration Division, including planning and discussing individual work plans, integrating and coordinating work, providing coaching and guidance, and conducting performance appraisals.
Ensure consistent application and compliance with the organization’s Regulations and Rules including Staff Regulations and Rules and office memos and ensure that all updates and changes are incorporated accurately. Recommend the need for new or adapted HR and GA policies and procedures, advocating and explaining to management new policies as well as improved approaches to the delivery of HR and GA services.
Perform such other duties as may be assigned by the Director, Executive Office, or the Secretary-General.
■働く環境
雇用形態:2年ごとの契約社員
就業時間:7時間
残業平均月10~20時間
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Samantha Labrador
Corporate Services -
NEWJob number: JN -112025-196649 Posted: 2025-12-19
【リーダー候補】グローバル調達購買
海外サプライヤーとのやり取り経験や英語力を生かしていただけます8 - 10 million yen Tokyo Supply Chain Management Direct Purchasing / Procurement
- Company overview
- We are a manufacturer of high-performance polymer products. Since our founding, we have been developing products using our proprietary technology, with a focus on fluoropolymers. For over half a century, we have contributed to the growth of Japan\'s high-tech industry. Currently, we provide high-quality hyper-polymer products across various industrial sectors. Particularly in advanced technology fields such as electronics, healthcare, environment, space, and precision machinery, we are trusted as a solution partner. All our products are designed and manufactured domestically in Japan, showcasing our world-class technological expertise. We operate as a flat organization, prioritizing teamwork and fostering an environment where ideas and opinions can be freely expressed. Additionally, we have implemented a flextime system, allowing for self-directed work schedules.
- Responsibilities
全て日本で設計開発~製造を行い、自社工場の製造装置開発までも、自分たちで手掛けている同社。
また、カスタム仕様品が多いため、競合は少なく、価格競争に強いことが特徴で、
利益率が高い経営を維持できています。
現在、国内に製造開発拠点を置く体制のもと事業の国際化を進めており、
アジア市場、欧米市場への製品販売を拡大しています。
同社と共に高い技術力をグローバルに展開していきたいと思っていただける、
【グローバル調達購買担当】
を募集しております。
━━━━━━━━━━━━━━━
■ポジションについて
ワイヤ・ケーブル、チューブ・継手等を中心とする自社製品に必要な原材料の調達購買担当として、スキル・ご経験に応じて、次の業務をお任せします。
■具体的な業務内容
事業戦略に基づいたグローバル調達戦略企画の立案・実行
グローバルサプライチェーンマネジメント(樹脂、導体、基盤、コネクタ等の原材料調達・生産・物流・納品まで一連のプロセス全体の統括と適正化を図る)
サプライヤー管理(原材料の最適な仕入れ先の検索・選定・評価)
購買管理(必要な原材料を、世界市場から最適な品質、価格および納期で調達)
外注管理(原材料を安定的に、アメリカ、中国、東南アジア等の海外外注先から調達)
※将来的に年に1,2回程度海外出張の可能性有
※国内出張有
■組織構成
グローバルサプライチェーン部門32名
■働く環境
平均残業時間14.5時間
年間休日数132日
平均勤続年数18年
と、長く働ける環境です。
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -112025-196896 Posted: 2025-12-19
【リモートメイン】経理担当
オランダに本社を置く外資系企業/英語スキル活かせる/リモートメインでWLB◎5 - 7 million yen Shizuoka Accounting & Finance Accounting Manager
- Company overview
- A company headquartered in the Netherlands, specializing in animal breeding improvement and technological research for the livestock and aquaculture industries.
- Responsibilities
オランダに本社を置く、外資系企業です。
リモートワークメインのため、ワークライフバランス◎
英語スキル×経理経験
をおもちの
あなたからのご応募お待ちしております!
━━━━━━━━━━━━━━━
現在、経理業務を税理士法人に委託しておりますが、今後内製化していくため、専任の経理担当お一人目採用をいたします
■具体的な業務内容
決算業務(単体)
財務報告書の作成、提出(月次、四半期、年次)
日次買掛金、売掛金管理
監査対応
予算編成(財務目標および要件に沿った差異分析)
本社への英語でのレポート提出
など
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197613 Posted: 2025-12-19
Strategic Communications Specialist|戦略コミュニケーションスペシャリスト
日英バイリンガル×企業コミュニケーションある方必見/外資系大手保険会社10 - 13 million yen Tokyo Sales & Marketing PR / Corporate Communications / IR
- Company overview
- We are a leading insurance company operating in Japan. We offer a wide range of insurance products and provide non-life insurance services to individual and corporate clients. We offer a diverse range of insurance products, including automobile, fire, and personal accident insurance, and provide plans tailored to meet the insurance needs of our customers. We emphasize high quality customer service and efficient responses, earning the trust of our clients. In addition, we are committed to stable operations and growth, leveraging our years of experience and expertise. With our leadership in the insurance industry, customer protection and satisfaction are our top priorities.
- Responsibilities
━━━━━━━━━━━━━━━
メディアとの関係強化、ブランド認知度の向上、そして市場の同社に対する理解を深めるために、効果的な外部コミュニケーションプランの計画と実行をお任せします。
■Job Responsibilities
Core Responsibilities
This role is responsible for external communications planning and execution for this dynamic market, ensuring consistent, timely and relevant messaging, branding and alignment of marketing communications.
“External communications” covers media relations, business marketing and website content, crisis communication, agency communications and social media posting content
Closely partner with business and function leaders to promote consistent and effective communications around the company’s brand and reputation in the country.
Reviews various communications to ensure consistent branding and messaging.
The role will work closely with International Corporate Communications colleagues as well as global team to make sure we send out aligned and consistent messaging.
This role requires skill in creative content and strategy development across all print, broadcast and digital communications channels.
Day-to-day Responsibilities
Manage external communications output.
Refine core messaging to ensure organizational consistency in all aspects of communication including development, organizing and education.
Ensure consistent framing of messages.
Publish videos and photography on company website and blogs.
Document presence of companies at events, conferences, and speaking engagements.
Advocate on behalf of the company brand with external stakeholders and the media across all communications channels and vehicles.
Collaborate with marketing to develop the advertising, marketing and promotion plans.
Edit and revise content as necessary.
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Clement Ng
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197661 Posted: 2025-12-19
マーケティング担当|中国市場EC企画運営
継続的なキャリアアップを支援あり!/中国語スキル活かせる!4 - 6 million yen Osaka Sales & Marketing eCommerce / Online Marketing / Digital Marketing
- Company overview
- Our client is responsible for guiding facility users, managing service facilities, and handling operational tasks.
- Responsibilities
━━━━━━━━━━━━━━━
【中国語スキル×マーケティング経験】をお持ちの方からのご応募お待ちしております!
■具体的な業務内容
中国市場EC企画運営・マーケティング担当
ECサイトおよびWechatミニプログラムのUX改善、中国市場向け販売促進施策の企画・実行・成果改善
中国市場におけるユーザー行動、購買ファネルの分析・改善施策の立案・実行
ECサイト全体のユーザー体験改善施策を立案・実行 ・市場調査、競合分析、消費者行動分析を通じて、ターゲット顧客に響くプロモーション施策を企画・実行 ・効果測定と分析に基づき、PDCAサイクルを回し、施策の最適化を推進 その他、上長からの指示による関連業務
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -082025-192607 Posted: 2025-12-19
【リモート可】クラウドエンジニア|Cloud Engineer
市場価値の高いマルチクラウドエンジニアとして成長する事ができます/主に在宅勤務4 - 11 million yen Tokyo Information Technology Cloud Engineer
- Company overview
- We are the Japanese subsidiary of an Asia-based foreign IT services firm that provides IT services and consulting services ranging from application development and maintenance, system integration, and artificial intelligence (AI) to outsourcing services. A unique hybrid company with a strong commitment to the Japanese economy, we are a next-generation global IT organization that meets the needs of Japanese companies and helps them globalize and transform their businesses with agility and certainty.
- Responsibilities
■50年以上にわたってイノベーションをリードし、131カ国でさまざまな業界のビジネスの未来を創造している同社。今回オンサイト側のチームメンバーの一人として、業務に従事頂ける◤クラウドエンジニア◢
を募集しています。
◎主に在宅勤務です◎
―――部門紹介―――
インフラ運用を中心としたフルアウトソーシングプロジェクトを多数抱える部門です。大規模プロジェクトを中心としてクラウド、サーバやM365,PCなどのテクノロジーに対する運用提供をしています。また、オフショア(インド)への業務移管を行い、ハイブリッド運用、管理を実装しています。大規模プロジェクトの管理スキルも得られます。
―――プロジェクトについて
―――
複数のパブリッククラウド(Azure/AWS/Oracle Cloud Infrastracture/将来的にGCPも見込む)を利用している顧客のシステムに対し、インフラ領域に関する運用保守サービスを提供しています。変化が目まぐるしいクラウドサービスにおいて、継続的に自動化/標準化などの効率化を図っており、競争力の高いマネージドクラウドサービスを実現しています。サービスを支える運用体制は、日本国内のオンサイトとインドのオフショアチームが連携するハイブリッドな体制となっております。
―――ポジションについて
―――
複数のパブリッククラウド(Azure/AWS/Oracle Cloud Infrastracture)、及び関連ツールにおける運用保守を担当して頂きます。
変更管理(構成変更、リソース変更など)管理ツール:ServiceNow
ジョブ運用(ジョブ登録、変更、削除)ジョブツール:JobArranger、SystemWalker
監視運用(監視の登録、変更、削除)監視ツール:Datadog、Azure Monitor、CloudWatch
主にアプリケーション部門からの依頼に基づき対応を実施します。
セキュリティパッチ管理(OSに対するパッチ適用作業)OS:Windows、Linux
運用改善対応定型作業をオフショアでの実施へ移管(手順書作成、引継ぎ等)
課題に対する改善対応や、自動化・標準化の取り組み
障害対応クラウド基盤の障害に対する対応(障害発生報告、クラウドベンダーへの問い合わせ)
監視やジョブ等の障害アラートに対する対応(障害発生報告、2次受け対応、エスカレーション等)
―――ポジションの魅力―――
◎複数のパブリッククラウドの知見を得る事ができ、市場価値の高いマルチクラウドエンジニアとして成長する事ができます!◎各パブリッククラウドの最新技術・サービスに接する機会多く、自然と最新動向についていけます!◎日本国内とオフショア(インド)というハイブリッド環境でのプロジェクト経験ができます!
―――将来のキャリアパス
―――
テクニカルリード /プロジェクトマネージャー
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob6
Phoowai Lwin
Tech Services -
NEWJob number: JN -112025-197232 Posted: 2025-12-19
バックオフィスサポート
世界展開グローバルメーカー◇働きやすい環境◎/英語スキル活かせる4.5 - 6 million yen Tokyo Support & Administration Sales Assistant
- Company overview
- Our client is developing and manufacturing automation solutions.
- Responsibilities
同社はおよそ60年前、オーストリア
で創業し、世界 17 カ国、26 カ所に事業を展開しております。
各機械の自動化や制御系の開発を始めとし、
産業機器の自動化を図る「インダストリアルオートメーション」
宅配ボックスや銀行の ATM など機械の設計開発から製造まで一貫して行う「ハンドオーバーオートメーション」
EV 充電器や風力発電の関連部品等を提供する「エナジーオートメーション」
の 3 つの事業
を行っています。
そんな同社を◤バックオフィスサポート事務◢
として支えていただけませんか?
━━━━━━━━━━━━━━
■ポジションについて
バックオフィスサポートとして、【商品の受発注に関する顧客サポート】・【見積書や営業資料の翻訳】・【展示会等のマーケティングサポート】を担当いただきます。
■具体的な業務内容
商品の受発注に関する顧客サポート
見積書や営業資料の翻訳
営業サポート
マーケティングサポート
展示会出展サポート(年1~2回)
顧客データベースの情報更新
電話対応・来客対応
※マルチタスク処理能力が求められます。
■配属先情報:
配属先には支社長・セールスエンジニア2名、営業2名、アシスタント3名、アプリケーションエンジニア6名が在籍しております。
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -072024-34878 Posted: 2025-12-19
技術支援(ヘルスケア製品)
本社カスタマーサポートに従事いただきます6 - 8 million yen Tokyo Medical Device Service Engineer
- Company overview
- Our client is a Japanese electronics manufacturer.
- Responsibilities
- 製品知識と技術専門性を持ち、当社ヘルスケア製品の市場展開支援・市場品質・サービス品質・製品サービス性・製品品質・顧客満足度の向上をグローバルに牽引する職務となります。関連子会社や代理店が迅速かつ適切なトラブルや苦情対応ができるよう、より上流のサービスオペレーションの構築や、技術情報の提供、トラブル事例の分析などを行い、「お客様」、「患者様」に安全・安心・信頼していただける商品・サービスを提供することがミッションです。ヘルスケア製品は積極的なグローバル展開も行っており、今後ますます加速予定です。技術支援の対象は国内のみならずグローバルにまたがり、海外出張も発生するポジションです。
業務内容:
新製品の市場展開に向けた技術支援計画(方針・サービススキーム・技術資料・技術教育・課題管理と解決)の策定と実行
国内外販社・海外代理店に対する技術教育(設置・サービス・新技術)の実施および各種マニュアル等の技術資料の製作と提供
国内外販社・海外代理店から寄せられる市場品質課題・苦情・トラブルの解析および対応策の導出・市場展開・管理
苦情情報・トラブル情報・市場要望の分析とフィードバックによる市場品質・サービス品質・製品品質の向上
※リモートワーク、フレックスなども活用しながら就業している環境です。
Misato Aiba
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -082025-192711 Posted: 2025-12-19
Cloud Architect (Multi Cloud Project)
Drive project success through client-focused ops management7.6 - 17 million yen Tokyo Information Technology Cloud Engineer
- Company overview
- Our client is a leading provider of IT infrastructure services, renowned for its innovative solutions and support. Operating from its headquarters in Tokyo, the Japanese branch employs around 1,000 professionals, delivering comprehensive IT services, including cloud management, data center operations, and security solutions.
Globally, the company spans over 60 countries with a workforce of more than 90,000 employees. Its expansive network and dedication to excellence enable it to drive digital transformation and support businesses worldwide in optimizing their IT infrastructure. - Responsibilities
- Main responsibilities:
Project management tasks/issues management
Project quality control, improvement/proposal, failure handling
Customer coordination and team coordination
Organize customer issues, study solutions, and make proposals
Cloud environment construction
Project management for the operation team
Project management to oversee the operations team
Quality control of operations, improvement/proposal, failure handling
Coordination with customers, coordination among teams
Phoowai Lwin
Tech Services -
NEWJob number: JN -062025-189281 Posted: 2025-12-19
Lead Engineer, Field Service
手術支援ロボットのフィールドサービス6 - 9 million yen Tokyo Medical Device Service Engineer
- Company overview
- We offer a wide range of medical equipment including orthopedic, neurosurgical, emergency medical, and operating room products. These include, among others, artificial joints, implants for bone fracture treatment, endoscopes, surgical instruments, and automated cardiac massage systems. Focusing on customer needs, the company strives to improve the quality of medical care through innovative products. We also continue to maintain a "rewarding work environment" by focusing on employee growth and improving the work environment.
- Responsibilities
Responsibilities
• 医療機器の現地での出張修理及び社内修理• 定期的な保守点検の管理と実施• 顧客のニーズに合ったサービスプログラムの提案• 修理部品の在庫管理と使用分析、在庫予測の立案• プロセス改善のために故障原因を追究し、効率かつ効果的な修理対応を行う
Go Ozawa
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -072024-149862 Posted: 2025-12-19
Field Service Engineer | フィールドセールスエンジニア
社会的貢献度の高い分野でご活躍・やりがいのあるお仕事7 - 8.5 million yen Tokyo Medical Device Service Engineer
- Company overview
- Our client is a driving force in health care industry, specializing in technologies and a wide portfolio of related products and services.
- Responsibilities
- 業務内容:
ロボット医療機器全般のメンテナンス及び修理について管理及び実行
対象疾患領域の手術を理解し、技術的なサポートをタイムリーに実施
Go Ozawa
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -062025-189379 Posted: 2025-12-19
フィールドサービスエンジニア
世界を革新するロボットを用いた最先端の自動化プロジェクトに携われます5 - 10 million yen Tokyo Industrial Field Service Engineer
- Company overview
- We are a company that develops software to equip industrial robots with artificial intelligence. Specifically, we develop and sell next-generation robot controller systems that serve as the "brains" and "eyes" of industrial robots, and we also handle the integration of factory automation systems. Utilizing our advanced robot motion planning processes and 3D image processing technology, we provide products that enable robots to "see" their tasks, "think," and then take action. This has led to numerous deliveries to major automobile manufacturers and logistics companies. Our products improve the efficiency and precision of industrial robots, enhancing productivity across a wide range of industries.
- Responsibilities
- 今回は、最先端ロボットシステムの安定稼働を支える 【フィールドサービスエンジニア(FSE)】 を募集します。フィールドサービス部では、年間点検の計画立案、工数の見積もり、顧客との調整、現地での対応まで、一連の業務を担当。単なる保守業務にとどまらず、より高度なアフターサービスの企画や改善にも関わることができるポジションです。技術力を活かしながら、お客様に寄り添ったサービスを提供し、最先端ロボットの現場を支え、産業の未来を創る大きなやりがいを感じられるポジションです。
業務内容:
ロボットシステム点検に伴う工数見積もり作成、及び顧客とのスケジュール調整
現地での点検・メンテナンス作業(ハード・ソフト両面の確認)
トラブルシューティング(システムの不具合対応、原因調査、および解決策の提案)
顧客からの技術問い合わせ対応(リモートサポート、現地対応)
必要に応じたハードウェア・ソフトウェアのアップデート・修正
保守・点検データの分析を通じた改善提案(予防保全プログラムの強化など)
サービスの効率化・最適化のためのマニュアル・ガイドライン作成
営業・開発チームとの情報共有およびフィードバック
その他上記に付随する業務
Kosuke Kanazawa
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -122025-198416 Posted: 2025-12-19
Operational Excellence Manager
業界トップクラスの精密機器のメーカー10 - 15 million yen Saitama Industrial Quality Assurance / Quality Control
- Company overview
- We are a provider of precision measuring instruments and process control solutions, with particular strengths in the semiconductor, medical, and manufacturing industries. We offer a full line of pressure gauges, gas analyzers, flow control devices, and other products using advanced technology to help our customers optimize their manufacturing processes and improve quality. We also provide prompt and reliable support through our global network. We support the development of a sustainable society by meeting the diverse needs of industry with our cutting-edge technologies.
- Responsibilities
業界トップクラスの精密機器のメーカーにて【Senior Technical Support Manager】
を募集しております。
アメリカに本社を置き、多様な分野(半導体や液晶の製造プロセス、石油化学、自動車製造、薬品製造、食品工業など)の製造プロセスの生産性アップを支援する製品群を提供し、業績を順調に伸ばしています。
M&Aを積極的に行ったことで、新たな技術やノウハウを次々に得ています。半導体の製造に必要な機器を取り扱っており、業界トップシェアを誇る製品を数多く保有しています。
~さらに高めていくために、あなたのスキルを活かしてご活躍いただけませんか?~
―――――Responsibilities―――――
Calibration Service Lab Management:Oversee all activities in the calibration lab including incoming inspection, calibration, testing, documentation, and certifications.
Ensure all calibration work meets quality, traceability, and industry-specific standards (e.g., ISO 17025-1 and Other ISO qualifications).
Lead a team of calibration technicians, providing training, performance feedback, and technical guidance.
Maintain calibration procedures, tools, equipment, and documentation systems.
Track KPIs such as turnaround time, first-time yield, and compliance audits.
Work closely with other organization in Omiya such CSR (Customer Sales Representative, Sales, Finance, Quality) in a global and matrix environment.
Be able to work with other calibration labs and BU management team to align on process and procedures.
Promoting safety awareness and ensuring adherence to workplace safety protocols and regulations
Become the site expert on all technical aspects of laser measurement equipment calibration
Warehouse & Inventory Management:Manage warehouse operations including receiving, storage, and shipping.
Ensure accurate inventory control and stock accuracy through regular cycle counts and audits.
Optimize warehouse layout and material flow for efficiency and safety.
Implement and maintain systems and processes for inventory and parts traceability.
Support production and service teams with timely availability of materials.
Logistics & Shipping:Coordinate domestic and international shipping logistics ensuring on-time and cost-effective deliveries.
Ensure compliance with all relevant shipping regulations, customs documentation, and trade compliance.
Partner with carriers, freight forwarders, and internal stakeholders to resolve logistics issues.
Manage inbound logistics from suppliers and outbound logistics to customers.
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Duy Pham
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -112025-196301 Posted: 2025-12-19
【リモート可】ブランドクリエイティブマネージャー|Brand Creative Manager
革新的なソリューションで企業成長を支援世界的コンサルティング企業/リモート中心のハイブリッドワーク10 - 13 million yen Tokyo Sales & Marketing PR / Corporate Communications / IR
- Company overview
- We engage in corporate services for the group. The group operates as a global organization providing worldwide management consulting and advisory services, primarily in areas such as corporate strategy formulation, financial advice, tax services, audit, and risk management. Leveraging our network, we offer comprehensive and specialized support to clients. Additionally, we promptly respond to industry trends and regulatory changes, contributing to the success of our clients\' businesses.
- Responsibilities
日本における同メンバーファームの人事、総務、経理、マーケティング、ITなどに関わるコーポレート業務を行っている同社。
そんな同社の今年刷新されたブランドのVisual Identity
を社内外に浸透させ、
統一された高品質なクリエイティブ戦略を通じて、
企業価値の最大化とビジネス成長を牽引いただくため
【ブランドクリエイティブマネージャー】
を募集しております。
━━━━━━━━━━━━━━━
■職務内容
ビジュアル表現を伴う、広告・動画・ブローシャ―・パブリケーション・プレゼン資料などのコミュニケーションマテリアルに関し、依頼者/部門の要望を正しく汲み取った上で制作物のコンセプトを明確化し、制作ベンダーに対するディレクションを行うことで、コンテンツの品質向上に貢献します。
組織内で作られたコミュニケーションマテリアルなどのデザインレビューと案件オーナーへのフィードバック、社内・社外(ベンダー)への研修の実施、イントラネットの整備等を通じて組織内におけるVisual Identityの理解促進と順守徹底に貢献します。
Visual Identityに関する問い合わせに対して的確なアドバイスを行います。
適切なビジュアル表現や、リスクを検知するため、PwCの戦略・経営体制・オファリング、外的ビジネス環境、ファームのポリシー・ガイドラインに対する理解を継続的に深めることが求められます。
ステークホルダーとの良好な信頼関係を構築し、的確・適切なコミュニケーションを行い、組織のケイパビリティ向上に貢献します。
上位職階に求められる役割を果たすことを目指し積極的にフィードバック・スキルアップの機会を求める。
■入社後1年で期待すること
戦略的なワークフローとベンダーマネジメントの確立: 既存のクリエイティブワークフローを戦略的に再構築し、外部ベンダーの強みや特性を深く理解した上で、それらを最大限に引き出す効果的なパートナーシップと運用モデルを構築していただきます。これにより、生産性と品質を両立させながら、チームメンバーがより快適に業務に集中できる、持続可能なクリエイティブ体制を確立していただきます。
Visual Identityの浸透とブランド価値向上: Visual Identityに関する深い理解と実践を組織全体に浸透させ、高品質なクリエイティブが恒常的に生み出される環境を整備することで、同ブランドの持続的な価値維持・向上に貢献していただきます。
■ポジションの魅力
ブランドの未来を創る、戦略的な「攻め」と「守り」そして「チーム育成」を担う、このポジション。
世界有数のプロフェッショナルファームとして、複雑な組織の中で一貫したブランド基準とガバナンスを維持し、
チーム一丸となってクリエイティブを通じてブランド価値を最大化する戦略的な課題解決を主導します。
■所属チームについて
ブランドガバナンスを担当するチームの中で、クリエイティブ領域のサブチーム(3~4名)として、
社外ベンダー・国内外の同メンバーファームと連携しながら、
コーポレートブランディングやサービスマーケティングなど多岐にわたるクリエイティブの品質向上を担っています。
■働く環境
リモートワークを中心としたハイブリッドワークを採用しています。
普段の業務や週次のチーム定例ミーティングなどは主にリモートで行いますが、部門の定例ミーティングやイベントはハイブリッド形式で開催するものもあり、対面でのコミュニケーションの機会も大切にしています。
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Emi Iida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -052025-188863 Posted: 2025-12-19
【神戸】安全衛生スペシャリスト
労働安全衛生にかかわる知識をお持ちの方必見です!8 - 10 million yen Hyogo Energy / Environment / EPC (Oil & Gas) EHS
- Company overview
- We are a Japanese subsidiary of one of the world\'s leading aerospace companies, providing helicopter manufacturing, sales and maintenance services. We have a particularly strong market share in the private and government markets and are supported by a large number of customers. Our product line includes helicopters for a variety of applications, equipped with the latest technology for safety and efficiency. We also emphasize long-term partnerships in Japan and promote sustainable business through collaboration with the local community.
- Responsibilities
- 安全衛生活動の浸透
従業員への助言・支援
是正・予防措置の特定・調整
安全プログラム、ウェルビーイング活動の推進
各部署やグループとの連携
危機管理支援
Mai Inoue
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -122025-197304 Posted: 2025-12-19
Senior Manager, Commercial Solutions|コマーシャルソリューションシニアマネージャー
【東京】業績成長が著しい医療機器メーカー/『働きがいのある会社』ベストカンパニーに選出10 - 15 million yen Tokyo Medical Device Commercial Excellence / Sales Operations / SFE
- Company overview
- We offer a wide range of medical equipment including orthopedic, neurosurgical, emergency medical, and operating room products. These include, among others, artificial joints, implants for bone fracture treatment, endoscopes, surgical instruments, and automated cardiac massage systems. Focusing on customer needs, the company strives to improve the quality of medical care through innovative products. We also continue to maintain a "rewarding work environment" by focusing on employee growth and improving the work environment.
- Responsibilities
■医療器具・器機のメーカーにて【Commercial Solutionsシニアマネージャー】
を募集いたします■
アメリカで創業され、130年以上の歴史を持ち、
75の国・地域で展開、年間1億5000万人以上の患者さんに貢献をしてる医療機器メーカです。
◆魅力ポイント◆
2018年から2025年まで8年連続で『働きがいのある会社』ベストカンパニーに選出されています。
今年4月に本社を移転したばかり。医療の向上を目指して成長する姿を表す、大きく弧を描くおしゃれなスパイラルデザインで、明るいオフィスです!
マネジメントスキル研修やグローバル研修など成長の機会もたくさんあります。
━━━━━━━━━━━━━━━
■Responsibilities
Responsibility and accountability for the development, delivery, implementation reporting of S.F.D.C to achieve key business objectives across Japan Commercial
Engage with relevant internal stakeholders to implement S.F.D.C functionalities to drive the business needs and support the sales strategy
Develop tailored dashboards / reports to monitor performance data and track progress ensuring they are easy to use and implement for the end user
Reinforce digital marketing and sales force leveraging the SFDC functionalities and Ai technologies for entire Japan business
Measure the activity of the sales force and monitor their results while also aligned to the needs of relevant stakeholders
Contemplate the sales strategy and territory design working with commercial leadership based on activities and market data
Adhere, without exception, to Corporate compliance and ethics policies
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Go Ozawa
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -072024-37277 Posted: 2025-12-19
Pharmacovigilance Associate
PV Associate position in Tokyo based maker5 - 8 million yen Tokyo Pharmaceutical Pharmacovigilance
- Company overview
- Our client is an international pharmaceutical company.
- Responsibilities
- 市販薬ならびに治験薬の国内及び外国における有害事象情報を収集、評価、検討し、PMDAならびにGlobal へ報告
市販薬ならびに治験薬の適正使用に関する安全性情報を医薬関係者等へ伝達する資料の作成
GVP省令ならびにGCP省令で求められているRMP、安全性定期報告等その他安全性業務に関する法規制の要求事項についての対応
GVP業務委託先製薬企業と連携の上、ファーマコビジランス業務が適切に行われるよう調整
GVP業務委託業者(CRO)の業務遂行状況を管理し、指導
Global PVならびに海外の規制情報の要求事項を理解し、ファーマコビジランス業務を遂行
経験の浅いメンバーを日常的にサポートおよび指導を行い、メンバーの育成に貢献
既存の業務プロセスの改善を率先して実行
Yui Osone
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -072024-142439 Posted: 2025-12-19
【東京】セイフティオペレーションマネージャー(スタッフ or シニアスタッフ)
PVに関連する業務経験3年以上ある方必見5.5 - 9 million yen Tokyo Pharmaceutical Pharmacovigilance
- Company overview
- Our client is a leading global pharmaceutical firm with a presence in about 150 countries and a workforce of around 40,000 employees. The company is dedicated to advancing healthcare through innovative treatments across various therapeutic areas.
In Japan, the firm employs over 2,500 professionals focused on delivering solutions tailored to the specific needs of the local population. By integrating global advancements with local insights, the company collaborates closely with healthcare providers to ensure effective and accessible therapies.
Committed to sustainability and corporate responsibility, the firm strives to improve patient outcomes and enhance the quality of life. Its efforts make significant contributions to both the local and global healthcare landscape. - Responsibilities
- ヘルスケアに関する製品およびサービスの提供を行う当社において、安全性情報に関わる下記業務をご担当いただきます。
業務詳細:
・ファーマコビジランス部門と協力し、個別症例処理業務を行っているベンダー管理(進捗管理、リソース確保および品質維持)
・上記に係る手順書の作成および改訂
・安全性データベースをアップグレードなどによるプロセス変更の影響を評価し、プロセスを改善および構築する
・同社内のクロスファンクショナルなプロジェクトやタスクフォースのプロジェクトマネジメント
・オペレーションスペシャリストとしてのDXなどを組み込んだ同社における効率的なプロセス構築、改善の実施
Patrick Chang
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -122025-198150 Posted: 2025-12-19
【リモート可】アプリケーションエンジニア
顧客データ分析から大手企業のマーケティングにかかわれます5 - 8 million yen Tokyo Information Technology Cloud Engineer
- Company overview
- We provide marketing information services utilizing big data, leading the transformation of the market. Our distinctive services combine "data," "tools," and "know-how" to offer marketing solutions for manufacturers, retailers, local governments, advertising agencies, and media by leveraging extensive data on the consumer goods market.
We conduct analysis and consulting based on ID-POS data to uncover truths about consumer purchasing behavior, the impact of aging populations, and changes in consumption patterns during the COVID-19 pandemic.
Our services include SaaS-based data analysis tools, consulting, support for corporate digital transformation, and educational services for data utilization programs. - Responsibilities
━━━━━━━━━━━━━━━
クライアントから受領したビッグデータをマーケティング活用できる仕組みを構築・安定運用をお任せします。
社内開発案件の場合もあれば、規模によってはベンダーと一丸となって取り組む案件もございます。
■具体的業務内容
データ連携機能構築・運用クライアント要件に基づきVPN接続などのデータ連携機能を設計・構築・運用
データ取り込み機能構築・運用受領データを統一フォーマットに変換・クレンジングし、Cloud SQLやBigQueryへ投入
データ出力機能構築・運用保有データをクライアント要件に合わせて納品する仕組みの設計・運用
セキュリティ機能設計・運用
運用自動化機能設計・構築(監視、障害復旧、セキュリティ対応)
インフラ運用(オンプレDC、クラウド、ネットワーク)+構築自動化
クラウドサービスを活用したWebアプリ開発(要件定義~運用保守、フロント・バック両方)
プロジェクトマネジメント・PMO業務
■働く環境リモートワーク可
フレックスタイム制
従業員持株会制度
企業型確定拠出年金
書籍購入補助など
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Rieko Kawabe
Online / Inhouse