Jobs list
-
NEWJob number: JN -122025-197280 Posted: 2025-12-11
サプライチェーンマネジメント
航空/宇宙領域で調達もしくはサプライチェーンマネジメントのご経験をお持ちの方必見です5 - 13 million yen Hyogo Supply Chain Management Logistics
- Company overview
- We are one of Japan\'s leading general electronics manufacturers, operating in a wide range of fields including electric power equipment, telecommunications equipment, and automotive equipment. Since our establishment, we have built a solid position in both domestic and international markets by pursuing technological innovation and providing advanced products and services. In particular, our focus on environmental technology and energy efficiency has contributed to the realization of a sustainable society. In addition, our products boast a high degree of reliability and durability and are widely used in various industries and in everyday life. Through these efforts, we aim to achieve long-term growth while fulfilling our social responsibilities.
- Responsibilities
- 次世代戦闘機事業に関するサプライチェーンマネジメントサプライチェーン全体体制構築および適切性維持
サプライヤー選定および調達先能力管理
陳腐化対策、および製品ライフサイクルの最適化
Kazuhiro Kitagawa
Corporate Services -
NEWJob number: JN -092025-194269 Posted: 2025-12-11
【部長クラス】カスタマーサービス部マネージャー
経営メンバーとしての活躍も見据えたオファー。マネジメントのご経験を活かし、日本法人COOの右腕として活躍しませんか?9 - 15 million yen Tokyo Sales & Marketing Business Development / Sales
- Company overview
- Our client is an European healthcare company that has growing business in Japan.
- Responsibilities
創業120年以上の歴史を持つヘルスケアグループにおいて、【カスタマーサービス部】
の【マネージャー(部長)】
としてご活躍いただける方を募集しています。
同社は、世界有数の”聴覚ケア”領域のリーディングカンパニーとして、130カ国以上で事業を展開するグローバル企業です。
補聴器から診断機器、関連サービスに至るまで幅広い事業を手掛け、聞こえに悩むお客様の人生を変えるソリューションを模索しながら着実に進化を続けています。
日本法人においては、新商品の開発だけではなく、既製品の修理、海外から輸入したパーツでオーダーメイド補聴器の製造まで行っています。現在、日本のマーケットにおいては、超高齢社会による補聴器の需要増が予想され、欧州本社からも大きな期待が寄せられています。
今後の更なる成長を目指す同社において、COOの右腕
としてシームレスなカスタマーサービスを牽引する【マネージャー(部長)】
としてのキャリアを築きませんか?
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■業務内容:
日本法人のカスタマーサービス(CS)部のマネージャー(部長)として、直属部下3名、総勢35名のメンバーを統率いただきます。
グループサービス本部(オペレーション部門)の一部門をまとめながら、同本部内の製造部門、ロジスティクス部門とも連携し、国内の販売代理店からの注文を受け、製造、出荷までがシームレスに流れるようマネジメントします
グループサービス本部およびCS部門においては、25年度より大きな変革をスタートしています。当ポジションは、COOの右腕としてこれらの変革プロジェクトの中心に立ち、強いリーダーシップを発揮して、業務の効率化・付加価値の増大・社員の成長と満足度の向上などを実現していただきます
■プロジェクト例:
顧客からの受注入力の自動化(RPA)
顧客への付加価値増大の為のプロセス改革
海外本社とのコラボレーションによる組織変革
■キャリアプラン:
活躍の場は広く、会社業績に対する貢献度も高く、将来は同社の経営メンバーの可能性も見据えた、やりがいのあるポジションです
オペレーション部門におけるリードを主体的に実施いただきながら、将来的には全社経営的な視点からの判断や、社内へのコミュニケーションにも関わってもらうことを期待されています。
先ずは社内の変革をリードし、更なる業績の拡大、社内文化の醸成に貢献することのできるポジションです
後進メンバーの成⾧をタイムリーかつ適切に進めることで、自らもシニアマネジメントのサポートをする機会を増やせるようになることが理想と考えています
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob10
Misato Nakao
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197278 Posted: 2025-12-11
グローバル人事
グローバル企業や製造業での人事経験をお持ちの方必見です8.5 - 11.5 million yen Tokyo Human Resources HR Business Partner
- Company overview
- We are a company that manufactures and sells functional materials. Initially, we began with the production of circuit copper foil products and industrial adhesive products. Today, we handle everything from material development to process technology and production equipment technology, essential for realizing cutting-edge electronics products. We continue to meet customer needs by offering unique, high-value products. We have also entered the environmental and new energy sectors, developing materials for solar cell junctions and LED-related materials. Our main products include anisotropic conductive films, industrial adhesives, and optical films. Our core technologies are material development, manufacturing process technology, molecular and functional design technology, and analysis and evaluation technology. By integrating these technologies, our products have gained high global market shares and are widely adopted by many electronics manufacturers.
- Responsibilities
- 海外赴任・駐在員の管理: 社員の海外赴任に関する手続き全般(ビザ取得、労働許可、住居・学校の手配、引越しのサポートなど)を行います。
◇ローバル人材戦略の立案: 各国の拠点で必要な人材を計画的に配置するための戦略を策定し、実行をサポートします。
現地法人との連携: 海外拠点の人事担当者と連携し、評価制度や人事ポリシーの統一、課題解決を行います。
海外勤務規程の作成と運用: 駐在員の処遇や手当などに関する規程の整備と、その遵守状況の確認を行います。
語学研修や異文化研修の実施: 海外赴任前の準備として、研修を企画・実施することもあります。
海外人事課メンバーマネジメント: 育成、評価、方針展開などいわゆる組織マネジメントをお任せ致します。
Hanako Arai
Corporate Services -
NEWJob number: JN -112025-195949 Posted: 2025-12-11
新卒採用担当
戦略立案から実行までを支援する総合プロフェッショナルファーム5.4 - 10 million yen Tokyo Human Resources Recruiting
- Company overview
- Our client is a consulting firm that supports their clients\' digital transformation by providing one-stop services, from consulting to the implementation of advanced technologies.
- Responsibilities
創業6年目の新興コンサルティングファームである同社にとって、
事業成長・文化醸成の為に採用は非常に重要なトピックだと位置づけております。
ご自身のポジションに誇りを持ち、人事のプロフェッショナルとしてご活躍いだける方を歓迎します。
━━
ポジションについて
━━
採用育成をミッションとするチームにおいて、主業務は新卒採用活動、その他人材育成の業務をお任せします。
■具体的な業務内容
採用の戦略立案に向けた市場調査・応募者情報のデータ分析
採用施策の企画・プロセスの設計・実行 →採用ブランディング・各種母集団形成策(媒体/イベント等)・選考管理・クロージング・内定者フォロー等の業務に従事いただくことになります。
採用に関わる役員または管理職に対し、選考進捗や課題解決策のレポート
採用活動に関わる現場社員やベンダーマネジメント
人材育成研修等の企画・運営サポート
その他、現場側への人事支援の諸業務
※海外にいる候補者の採用にも関わっていただく機会がございます。
━━
働き方
━━
所定労働時間7時間45分
フレックスタイム制
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -112025-196006 Posted: 2025-12-11
総務担当
アジア太平洋でトップクラスの成長率のコンサルティングファーム◆360度評価制度あり◆実力主義なカルチャー3.5 - 5 million yen Tokyo Support & Administration General Affairs
- Company overview
- Our client is a leading global consulting firm specializing in strategic, operational, and technological solutions. Headquartered in Tokyo, Japan, it offers tailored strategies and insights to drive business growth and operational excellence.
Operating across key business hubs in Asia, Europe, and the Americas, our client employs a team of skilled professionals dedicated to innovative solutions in various industries, including finance, technology, and healthcare. In Japan, the firm is renowned for its deep market expertise and commitment to helping clients navigate complex challenges, providing comprehensive support and cutting-edge strategies for achieving business objectives. - Responsibilities
━━
ポジションについて
━━
社内の総務ポジションとして、組織全体に関わりながら会社の成長をサポートいただきます!
◆具体的な業務内容◆
仕入れ、売り上げ管理
財務労務状況レポーティング
給与計算など
部門長が経営層(取締役)であり、日々折衝する形となります
実力が認められれば、より高難度の業務にも挑戦いただけます
部下育成などリーダー業務にも挑戦いただけます
━━
魅力ポイント
━━
2年連続、大手総合系コンサルファーム初の『ホワイト企業認定』、
厚生労働省『グッドキャリア企業アワード』にてイノベーション賞を受賞
離職率:8%、従業員満足度:92%、現年収以上での入社割合:98%
月平均残業時間16.6時間・・・と、長く働きやすい環境です!
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197825 Posted: 2025-12-11
Senior Employee Relations Specialist (Tokyo)
Global healthcare company / Remote work / English skills7 - 10.8 million yen Tokyo Human Resources HR Generalist
- Company overview
- Our client is a world leading medical device manufacturer.
- Responsibilities
- Employee & Labor Relationsチームは、企業文化や組織文化の維持・改善・向上に貢献し、従業員と組織の信頼関係を築く重要な役割を担っています。私たちは、公正で健全な職場環境を維持し、労働法規やコンプライアンスの遵守を徹底することで、従業員が安心して働ける環境を提供します。また、従業員と経営層の橋渡し役として、課題解決や紛争対応をリードし、組織全体の健全な成長を支えます。さらに、ポリシーの策定や運用をサポートし、企業の持続的な発展に貢献します。
業務内容:
従業員・マネジャー・リーダーからの相談対応
ケースマネジメント・調査対応
労務・コンプライアンス対応
パフォーマンスマネジメント支援
職場環境・組織文化の向上
ステークホルダーとの連携
Samantha Labrador
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197968 Posted: 2025-12-11
Head of Administration Division
HRGA Head | English Official Language | International Team10.4 - 13.4 million yen Tokyo Human Resources HR Generalist
- Company overview
- An international organization that conducts various activities related to productivity improvement in order to contribute to socioeconomic development in the Asia-Pacific region.
- Responsibilities
- Department:
Executive Office Division:
Administration Post:
Division Head Classification:
Professional Term:
Fixed-term appointment for two years, with the possibility of reappointment based on performance and upon mutual agreement Reporting to the Director, Executive Office, the Head, Administration Division, is responsible for the delivery of the full range of human resources (HR) management and development functions and services for the organization as well as for the effective management of general administrative (GA) affairs services of the Secretariat. The Head, Administration Division, coordinates with external agencies and service providers on all aspects relating to HR and administration operations, ensuring that policies, procedures, and practices are aligned with the organization's Regulations and Rules. Main responsibilities:
Lead the development, implementation, and periodic review of HR policies, procedures, and systems covering all categories of staff; provide expert advice to senior management on HR strategy, organizational design, and change management; and ensure that HR policies and practices are consistent with the organization's Regulations and Rules and informed by relevant Japanese labor and social security legislation.
Plan, oversee, and ensure the implementation of HR-related services and tasks, including but not limited to payroll; the staff performance appraisal system; recruitment, orientation, and placement of staff; arrangements for the resignation/termination of staff, including termination payments; staff counseling on personnel/labor matters, etc. Interpret and administer conditions of service for all categories of staff, recommend the need for new or adapted HR policies and procedures, take corrective action to ensure appropriate HR services for the organization's Secretariat staff, and ensure compliance with the organization's Regulations and Rules while being guided by the general practices of Japanese national laws and regulations as required.
Evaluate and determine training and development needs through job analysis, the performance appraisal system, organizational requirements, and regular consultations with management. Plan, design, and expand training and development programs based on the needs of the organization and individual staff members, provide advisory services to managers on organization planning and job design in view of program and skill requirements and career planning needs, and monitor the utilization of posts and staff resources.
Plan and implement recruitment strategies and manage the appointment, salary scheme, transfer, and separation of staff members, including those under direct employment agreements and from personnel agencies while ensuring that recruitment and selection processes are fair, transparent, and aligned with the organization's policies and good HR practice; and oversee onboarding and induction to facilitate smooth integration of new staff.
Manage staff welfare programs by administering matters related to health, social, and labor insurance arrangements and applicable staff education, housing, and commutation allowances; assist international staff members in the settling-in process upon joining the Secretariat; and promote activities to support staff welfare and ensure that staff entitlements and benefits are administered accurately in a timely manner.
Facilitate matters relating to visa applications for staff members, including the issuance of notes verbale and other required documents; coordinate with the relevant visa-issuing authorities in Japan as well as in member countries as necessary; and maintain effective relationships with external agencies and service providers on HR-related matters.
Act as a focal person with the engaged law firm and oversee legal, compliance, and contractual matters and determine the appropriate application of rules and regulations, particularly in relation to sensitive or contentious cases. If necessary, review and edit documents such as letters and other forms of official correspondence for the Secretariat.
Under the guidance of the Director, Executive Office, lead the preparation and implementation of the election process of the Secretary-General, ensuring appropriate handling of confidential information, consistency and fairness in the application of approved procedures, and alignment with the Convention of the organization and relevant regulations, rules, and procedures. Serve as a key focal point for the review and improvement of SG election-related policies, procedures, and documentation when deemed required.
Supervise general office administration, including conference/meeting support, documentation, filing information and record management, inventory control, and safeguarding of assets.
Manage and guide the staff of the Administration Division, including planning and discussing individual work plans, integrating and coordinating work, providing coaching and guidance, and conducting performance appraisals.
Ensure consistent application and compliance with the organization’s Regulations and Rules including Staff Regulations and Rules and office memos and ensure that all updates and changes are incorporated accurately. Recommend the need for new or adapted HR and GA policies and procedures, advocating and explaining to management new policies as well as improved approaches to the delivery of HR and GA services.
Perform such other duties as may be assigned by the Director, Executive Office, or the Secretary-General.
Samantha Labrador
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197744 Posted: 2025-12-11
ホテル総支配人
ホテル運営会社もしくはサービス関連会社において管理職としての経験をお持ちの方必見です5 - 7 million yen Hyogo Construction Facility Management
- Company overview
- Our client operates hotels.
- Responsibilities
- 全国各地にあるFour Points Flex by Sheratonブランドのホテルで、総支配人として複数拠点の統括業務をご担当いただきます。
売上や利益の管理、顧客サービス品質向上に加えて、スタッフの育成や運営体制の強化も重要な役割です。
出張を含めた現場対応や運営戦略の立案・実行も担当し、多様な地域特性に合わせたホテルマネジメントが求められます。
Shotaro Tsubaki
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -052025-188683 Posted: 2025-12-11
Regulatory Affairs Specialist
Tokyo or Osaka OK8 - 10 million yen Osaka Pharmaceutical Regulatory Affairs
- Company overview
- Leading global CRO company
We provide drug discovery, development, lifecycle management and laboratory services.We are a company that provides services related to drug development. We are responsible for the collection and analysis of clinical trial data for pharmaceutical products, support for regulatory filings, and quality control. Our team of experts provides tailored solutions to ensure the safety and efficacy of our clients\' needs. We are focused on providing high quality services in compliance with strict regulations. We provide professional support with our experience and knowledge to help our clients succeed in drug development. - Responsibilities
- Main responsibilities:
Work related to the preparation, maintenance, and management of clinical trial applications and attached documents
Various consultations with regulatory authorities (PMDA, MHLW, etc.)
Work related to approval applications (support for client applications)
Work related to the collection, maintenance, and management of pharmaceutical information
Other (participation in various meetings, training, etc.)
Elaine Montes
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -112025-196896 Posted: 2025-12-11
【リモートメイン】経理担当
オランダに本社を置く外資系企業/英語スキル活かせる/リモートメインでWLB◎5 - 7 million yen Shizuoka Accounting & Finance Accounting Manager
- Company overview
- A company headquartered in the Netherlands, specializing in animal breeding improvement and technological research for the livestock and aquaculture industries.
- Responsibilities
オランダに本社を置く、外資系企業です。
リモートワークメインのため、ワークライフバランス◎
英語スキル×経理経験
をおもちの
あなたからのご応募お待ちしております!
━━━━━━━━━━━━━━━
現在、経理業務を税理士法人に委託しておりますが、今後内製化していくため、専任の経理担当お一人目採用をいたします
■具体的な業務内容
決算業務(単体)
財務報告書の作成、提出(月次、四半期、年次)
日次買掛金、売掛金管理
監査対応
予算編成(財務目標および要件に沿った差異分析)
本社への英語でのレポート提出
など
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197607 Posted: 2025-12-11
【リモート可】キャリア採用リクルーター
大手医療機器メーカー/フレックス・リモートあり・充実した福利厚生/事業拡大に伴う募集!7 - 9.5 million yen Tokyo Human Resources Recruiting
- Company overview
- We are a leading Japanese manufacturer and distributor of medical devices and related products. We have a particularly strong reputation in the field of medical devices, such as catheters and artificial heart-lung machines, and we are expanding our business widely both domestically and internationally. We are also expanding into the fields of pharmaceuticals and blood systems, providing comprehensive medical solutions. We focus on innovation and quality control, and develop our products with patient safety and healthcare professionals\' convenience in mind. We aim to contribute to the development of healthcare from a global perspective and are actively involved in the realization of a sustainable society.
- Responsibilities
昨年度売上高1兆円を突破し、事業拡大
に伴うキャリア採用のニーズが増大しています。
また、人財獲得競争が激化している昨今の採用市場に加え、
高度専門人財の獲得要請が益々高まる中、
採用手法の多角化と採用スキームの見直し(リクルーター制導入)を図っております。
キャリア採用チームの組織強化を図り、
キャリア採用業務を通して共に医療の未来を支えて頂ける人財
を求めています。
━━━━━━━━━━━━━━━
■ポジションについて
リクルーター制導入に伴い、拠点の担当リクルーターを担っていただきます。拠点担当リクルーターとして採用活動をリード
採用プロセスの効率化や採用手法の多角化の推進
採用ブランディングの強化と導線確保を行い、採用HPへの直接応募者数の拡大
■具体的な業務内容
会社の経営目標や事業戦略に基づき、必要な人財の要件(スキル、経験、人物像など)の明確化
市場動向や競合企業の状況、採用データを分析し、最適な採用戦略の立案
人材紹介会社、ダイレクトリクルーティング、リファーラル採用、求人広告、SNSなど多様な採用チャネルの活用
応募書類のスクリーニング、人事側面接官として採用可否判断
人材紹介会社とのリレーションシップを行い、より良い応募者獲得の創出
面接官との連携、日程調整、候補者との連絡など選考プロセス全体を管理など採用業務全般
■仕事の魅力
コーポレート部門、カンパニー部門、国内工場拠点、開発拠点な全社のキャリア採用に従事できます。
母集団形成の選定、書類選考、採用面接、オファー面談等一連の採用業務を担うことができます。
「医療を通じて社会に貢献する」との企業理念を体現する企業であるため、社会貢献性の高い仕事です。
プロパー社員とキャリア入社者の隔たりがないため、キャリア入社であっても活躍の機会が高いです。
企業成長が著しい企業で、高度な専門人財獲得のためのノウハウを蓄積することができます。
■働く環境
フレックスタイム制
リモートワーク可
充実した福利厚生
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Misato Nakao
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197661 Posted: 2025-12-11
マーケティング担当|中国市場EC企画運営
継続的なキャリアアップを支援あり!/中国語スキル活かせる!4 - 6 million yen Osaka Sales & Marketing eCommerce / Online Marketing / Digital Marketing
- Company overview
- Our client is responsible for guiding facility users, managing service facilities, and handling operational tasks.
- Responsibilities
━━━━━━━━━━━━━━━
【中国語スキル×マーケティング経験】をお持ちの方からのご応募お待ちしております!
■具体的な業務内容
中国市場EC企画運営・マーケティング担当
ECサイトおよびWechatミニプログラムのUX改善、中国市場向け販売促進施策の企画・実行・成果改善
中国市場におけるユーザー行動、購買ファネルの分析・改善施策の立案・実行
ECサイト全体のユーザー体験改善施策を立案・実行 ・市場調査、競合分析、消費者行動分析を通じて、ターゲット顧客に響くプロモーション施策を企画・実行 ・効果測定と分析に基づき、PDCAサイクルを回し、施策の最適化を推進 その他、上長からの指示による関連業務
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Nao Yoshida
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197255 Posted: 2025-12-11
データエンジニア
データで次世代キャリアプラットフォームを支えるエンジニア募集!6 - 9 million yen Tokyo Information Technology DBA / Database Engineer
- Company overview
- Our client primarily engages in operating career platforms. Specifically, they run job search and career change support platforms, as well as a global Q&A platform.
- Responsibilities
キャリアプラットフォームの会員数の拡大
とサービス多角化
に伴い、取り扱うデータ量・種類が飛躍的に増加しています。
一方で、データ基盤の整備はまだ途上にあり、安定性・リアルタイム性・セキュリティを兼ね備えたデータ活用環境の構築が急務
です。
今後はプロダクト改善やレコメンド、AI活用の基盤として、データの利活用を組織横断で加速させる必要があり、
その中心を担いながら事業成長をデータ面から支える【データエンジニア】
を募集します。
━━━━━━━━━━━━━━━
■具体的な業務内容
キャリアプラットフォーム事業におけるユーザー・求人・行動ログ等の大規模データを安定的に収集・処理・提供するデータ基盤の設計・運用
AWS/GCP等クラウド環境でのデータ基盤構築、ETL/ELTパイプラインの整備、データレイク・DWH設計
データの正確性・一貫性・リアルタイム性を担保する仕組みの構築と運用
PdM・データアナリストと連携したデータ要件定義・実装支援、BIダッシュボードやレコメンド機能の開発サポート
データ品質のモニタリング、アラート設計による信頼性確保
開発部長や事業部CTOと連携し、中長期のデータ戦略(共通基盤化・リアルタイム化・AI活用)の策定・推進
個人情報保護・法規制を踏まえたセキュリティ・データガバナンス対応の設計
エンジニア組織や事業部門におけるデータドリブン文化の浸透推進
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob4
Yusuke Kobayashi
Online / Inhouse -
NEWJob number: JN -122025-197261 Posted: 2025-12-11
海外事業企画・推進|アメリカ担当
国内700店舗を超える「カラオケ」事業展開企業/同社と共に日本のカラオケ文化を世界に広めませんか?8 - 12 million yen Tokyo Accounting & Finance Business Planning / Corporate Strategy
- Company overview
- Our client is primarily engaged in the karaoke business.
- Responsibilities
- 国内700店舗
を超える、「カラオケ」事業を中心に展開中の同社。 既存業種新業態という、すでに社会に存在し誰もが知っている業種でありながらも、 その中で全く新しいサービスや運営手法を生み出し、独自の事業態を作り出しています。 昨今のテクノロジーの進化は目覚ましく、エンターテイメントの世界でも従来「夢」のように思われていたことが実現可能となっています。 同社では、こうした新しいエンターテイメントを提供することで、 カラオケルームをプライベートエンターテイメントルームに進化させる取り組みを行い、 「エンタメをインフラヘ」に向けて走り続けております。 □■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■ 2年後には1000店舗を目指しており、国内の店舗数増加に加え、現在海外進出にも力を入れています。 日本のカラオケ文化を世界に広めるという夢のある仕事に携わりませんか?今まさに、海外進出のチャンスが訪れています! あなたの力が同社拡大に欠かせません!アメリカをはじめとする海外市場に日本文化を届けましょう!! □■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■ ■ポジションについて
海外事業(現在、マレーシア、タイ、インドネシア、韓国の4カ国で展開中)の拡大を担っていただきます。 具体的には新規国である「アメリカ(ロサンゼルス)」
担当をお任せいたします。 現地パートナーとの協業プロジェクト組成・実行を通じた出店計画、店舗数の拡大、事業計画作成・実行を担当していただきます。
アメリカへの出張は1~2か月に1回1週間程度あります。 打ち合わせを英語で行うこともあるため、英語力はビジネスレベルで必須です
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Maria Nakata
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197610 Posted: 2025-12-11
【リモート可】エンジニアリングマネージャー|AIプロダクト開発本部
AI戦略の中核で活躍!エンジニアリングマネージャー募集中!7 - 15 million yen Tokyo Information Technology IT Management
- Company overview
- Our client provides financial web services, aiming to alleviate the financial concerns and anxieties of individuals and businesses through the power of technology, and become the ultimate "money platform" for everyone.
Our main services include automated household accounting and asset management for individuals, economic media, and a financial product comparison platform. For businesses, we offer cloud services and B2B deferred payment services. - Responsibilities
所属いただくAIプロダクト開発本部は、「国内屈指のバックオフィスAIカンパニー」
を目指す戦略の中核を担う組織です。
既存の各プロダクトチームと連携し、全社横断的な共通基盤の構築や、領域特化型の自律型AIエージェントの開発、などの創出をミッションとしています。
今回は、このAI戦略の実現に向けて、エンジニア組織の拡大とアウトプット最大化を牽引していただける
【エンジニアリングマネージャー】
を募集します。
━━━━━━━━━━━━━━━
■AIプロダクト開発本部について
AIプロダクト開発本部は、各事業本部(SMB、Enterprise、Finance等)と連携し、AIによる非連続な成長を実現するための戦略的組織です。
【主な役割・担当】AI Agent Platformの企画・開発:各プロダクトからのリクエスト受付、認証、処理委譲、記憶の永続化などを担う中核ハブの開発。
AIエージェントの開発:経理、人事、法務などの業務ドメインに特化した自律型AIエージェントの実装。
AIエージェント・マーケットプレイスの構築:社内外の開発者がエージェントを開発・流通できるエコシステムの形成。
データプロダクトの開発:エージェントの高度化を支える統合データマートの構築。
■ポジションについて
エンジニア組織のマネジメントおよびプロジェクト推進を担っていただきます。
初期は10名〜20名前後のチームマネジメントを想定していますが、組織の拡大フェーズにあるため、採用活動や組織設計にも深く関与いただきます。
■具体的な業務内容
エンジニア組織のマネジメント:目標設定、評価、1on1、キャリア開発支援、モチベーション管理。
採用活動:国内外のトップクラスのエンジニア採用(書類選考、面接、アトラクト、採用広報)。
プロジェクト推進・ステークホルダー調整:プロダクトマネージャー(PdM)や他事業部の開発責任者と連携し、ロードマップの策定と実行支援を行う。
技術的な意思決定のサポート:アーキテクチャ選定や技術的負債の解消に向けた意思決定をリードまたはサポートする。
組織課題の解決:開発生産性の向上、オンボーディングプロセスの改善、カルチャーの醸成。
■仕事のやりがい・得られる経験
AI戦略の中核を担うインパクト「SaaS is Dead / SaaS x AI」とも言われる転換期において、日本を代表するSaaS企業のAI戦略のど真ん中で、新しいプラットフォームや「デジタルワーカー」という新しい概念を社会に実装する経験ができます。
0→1と1→100の並行推進新規基盤の立ち上げ(0→1)と、既存の数十万ユーザーを持つ同社クラウドへのAI実装(1→100)の両方のダイナミズムを経験できます。
グローバルな開発環境エンジニア組織は半数以上がNon-Japaneseメンバーで構成されています(2025年時点)。英語を用いたグローバルチームのマネジメントを通じて、国際的な視座とリーダーシップを養うことができます。
■技術スタック
AI:各種AI/MLライブラリ、各種LLM API、各種AI Agent Service
インフラ:AWS, GCP, Azure
サーバーサイド:Python, Go
フロントエンド:React、TypeScript
■使用ツール
リポジトリ管理:GitHub
CI/CD:CircleCI、GitHub Actions
開発環境:Docker、Terraform Enterprise
監視: Datadog、Sently
コミュニケーション:Slack、Zoom
チケット管理:Jira、Asana
―――――働く環境―――――
リモートワーク可(原則週2出社)
支給PCスペック:最新CPU搭載PC(MacOS or Windows)を支給。業務要件に応じたPCオーダーメイドや、最新OSへのリプレイスも可能
開発環境向上のための制度:業務上必要な周辺機器(ディスプレイ・マウス・キーボードなど)を、備品として購入可能。基本的には標準製品(カタログ)内から選択いただき、標準製品以外でも条件を満たす場合は申請可。
図書館:技術書から経営本まで、貸し出し自由の図書館制度があります。欲しい本は会社費用で購入できます。
カンファレンス参加支援:RubyKaigiやGoogle I/Oなど、国内外のカンファレンスへの参加を一部会社が負担します。
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Yusuke Kobayashi
Online / Inhouse -
NEWJob number: JN -122025-197651 Posted: 2025-12-11
【部長候補】BtoC プロダクト マーケティング
金融系のウェブサービスを提供/リモートワーク可・フレックスタイム制8 - 13 million yen Tokyo Sales & Marketing Advertising / Media Planning
- Company overview
- Our client provides financial web services, aiming to alleviate the financial concerns and anxieties of individuals and businesses through the power of technology, and become the ultimate "money platform" for everyone.
Our main services include automated household accounting and asset management for individuals, economic media, and a financial product comparison platform. For businesses, we offer cloud services and B2B deferred payment services. - Responsibilities
事業拡大に伴い、BtoCプロダクト群のマーケティング戦略を牽引し、
組織の成長を加速させるキーパーソン
を募集します。
現場のマネジメントおよび業務設計を通じて、組織課題を解決し、
事業目標達成に向けた推進力を強化することが急務となっています。
━━━━━━━━━━━━━━━
■業務内容
マーケティング戦略の立案・実行BtoCプロダクト群のマーケティング戦略立案と、それに基づく実行計画の策定および推進
認知〜理解ファネルにおける戦略設計や企画(SNS、認知系動画などアッパーファネル施策を含む)
新規顧客獲得のためのプロモーション戦略設計、施策の企画および実行
既存顧客の有料ユーザー化を促進するためのコミュニケーション・キャンペーン施策の企画および実行
組織マネジメント・プロセス設計マーケティング部メンバー(5名以上の規模)のマネジメント、および業務遂行の支援
業務プロセス、オペレーションの効率化・標準化の推進
部門の戦略理解を深め、状況に応じた戦略の軌道修正
ステークホルダーとの連携プロダクト部門、デザイン部、リーガル、広報などの関連部署と密に連携し、施策を推進。特に広報と連携したアッパーファネル施策の強化
■ポジションの魅力
大きな成長の余地と裁量:すでに多くのユーザーを抱えるプロダクトを中心に、まだ潜在的なニーズやホワイトスペースが大きく残っています。
戦略と実行次第で、事業の大きな成長を自ら作り出す裁量と機会があります。
ユニークな事業アセット:同社と大手金融機関両社のジョイントベンチャーであることから、両社が持つ強力なアセット(顧客基盤、データ、サービスなど)を活用した事業グロース戦略をオプションに組み込める、ユニークな挑戦が可能です
将来的なキャリア:将来的には、BtoCプロダクト群のマーケティングを横断的・包括的に管掌し、ホームカンパニーのCMO(Chief Marketing Officer)を担っていただくことを期待しています
■働く環境
ハイブリッドワークスタイル(週2日以上出社)
フレックスタイム制
充実した福利厚生
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Junna Masada
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197605 Posted: 2025-12-11
マーケティング担当
日本生まれの”あの”大人気アパレルブランドです!7 - 18 million yen Tokyo Sales & Marketing Advertising / Media Planning
- Company overview
- We are a global leader in the apparel industry, committed to providing high-quality clothing at affordable prices. Our mission is to develop fashion brands loved by people of all ages and genders. Through fashion, we aim to enrich the lives of people worldwide and focus on creating sustainable value. We streamline processes from product development to production and sales, enabling rapid product cycles to meet customer needs promptly.
- Responsibilities
同グループの中でも主力ブランド
である同社のブランドや商品をアピールするために、
日本全国及び、各地域に根差したコミュニケーション戦略をゼロから立案し、実行まで担当いただける方を募集しております。
マーケティング部署に留まることなく、他部署と協働しながら、
お客様にとって魅力的なコミュニケーション戦略・売場作りをリードしていただけませんか?
━━━━━━━━━━━━━━━
■部署概要
マーケティング部は、ブランド・商品の「価値」を正しくお客様に伝えることをミッションとし、それらの理解を深めながら、より一層マーケットインへと商品開発の軸を移行させるために機能強化を進めております。グローバルヘッドクォーターとして各国の中長期戦略踏まえた適正なダイレクションを出すことを主なミッションとするグローバルマーケティング部と、国内市場におけるコミュニケーション戦略を立案し、マーケティング部内のメディアにおける専門性をもった他のチームや、店舗および関係部署と連携しながら実行を担うジャパンマーケティング部があります。
■ポジションについて
ジャパンマーケティング部の司令塔的な存在として、顧客ニーズを分析し、次のビジネスチャンスを発見し戦略立案を実施します。
感謝祭などの独自のイベントのみならず、年間の季節イベントや行事、商品のリリースまでを意識した年間計画を構築しながら、商品やサービス、新規出店店舗、地域社会の平和と安定に貢献するための様々な企業活動に至るまで我々が提供できる価値に関するコミュニケーションを担います。
■具体的な業務内容
上記に基づくコミュニケーション戦略を立案し実行します。
日々の商売貢献につながる施策を実行します。
社内外のクリエイターと協業してTVCM、デジタル販促、ラジオ、新聞広告、交通広告、店頭販促物、イベントなど、幅広いメディア・チャネルにおけるコミュニケーション戦略・クリイティブを制作します。
■キャリアパス
国内の商品マーケティング担当として、カテゴリー毎にブランドや商品の価値をお客様にわかりやすくお伝えするマーケティングコミュニケーションを担っていただくことから始めていただき、関連部署と連携しながら様々なプロジェクトを通じてご経験を広げて頂く想定です。
日本マーケティング組織でマネジメントを担って頂くこと(リーダー、部長への登用)
グローバルマーケティング担当やクリエイティブ担当へのローテーション(日本担当としての経験を活かして、グローバル担当へご経験の幅を広げて頂く)
各国のマーケティング担当としての海外赴任(赴任実績もあり)
商品・サービス・年中行事・新店・企業活動におけるブランディング、プロモーションを通じてユニクロのブランディングと売り上げに直接貢献することができます。従来のやり方にとらわれず、新しいことにチャレンジすることが推奨されています。
■働き方
フレックスタイム制
社員持株制度、社員割引制度、確定拠出年金制度など充実した福利厚生
━━━━━━━━━━━━━━━#spotlightjob5
Junna Masada
Corporate Services -
NEWJob number: JN -122025-197780 Posted: 2025-12-11
【東京】グローバル企業/制度会計、連結決算関連業務(リーダー候補~リーダー)
ユニークな企業文化/魅力的な福利厚生7.224 - 9.683 million yen Tokyo Accounting & Finance Accounting Manager
- Company overview
- Our client is the comprehensive chemical manufacturer in Japan, primarily engaged in the production and sale of chemical products, plastics, pharmaceuticals, and electronic materials. The company focuses particularly on high-performance materials, environmental technologies, and healthcare, and it operates extensively in global markets.
- Responsibilities
- 業務内容:
制度会計関連業務を担当いただきます。
IFRS連結決算、会社法決算、金融商品取引法に基づくディスクロージャー業務、M&A・組織再編等のプロジェクト業務における会計論点の検討、等
中長期的には、ご本人の適性・キャリアイメージも踏まえ、制度会計に限定せず経営管理・事業管理・財務などの領域も含めた経理・財務部門内でのご活躍を想定します。
Ayako Kanasugi
Corporate Services -
NEWJob number: JN -062025-189367 Posted: 2025-12-11
【Osaka】Embedded software engineer │ 【大阪】組み込みソフトウェアエンジニア
Would you like to start your first career in Japan?5 - 6 million yen Osaka Industrial Embedded Engineer
- Company overview
- Our client is a global leader in energy management and automation, specializing in digital solutions to enhance efficiency and sustainability. With operations in over 100 countries and more than 150,000 employees worldwide, they provide advanced energy management and automation solutions across various sectors.
In Japan, they focus on delivering tailored solutions to meet local market needs, contributing significantly to their global revenue. Their commitment to innovation and sustainability drives their efforts to make energy safe, reliable, and efficient, supporting industries in reducing carbon footprints and improving operational efficiency. - Responsibilities
This company is a global leader in energy management and automation, originating from France.
Operating in more than 100 countries worldwide, it leads the digital transformation (DX) of the manufacturing industry and has earned high recognition, including being ranked in the "Top 25 Global Supply Chains."
Additionally, it has been continuously selected as one of the "World’s Most Sustainable Companies," reflecting its strong commitment to sustainability.
They are currently seeking candidates to thrive as Embedded Software Engineers
at a Japan-rooted group company that holds a top-level market share in solutions including HMI!
If you have developed embedded software in-house, you will be an immediate asset!
Providing a variety of solutions to automate and optimize equipment and devices on production floors, this highly regarded company supports the manufacturing industry reliably.
Why not seize the opportunity for a next-level career with a global reach?
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
We are seeking a software development engineer for our HMI products.
As a embedded software engineer, you will be responsible for developing our software product which works on mainly Embedded Linux and Windows.
The main scope of development is application layer not included kernel part.
■Main Responsibility :
· Contribute to the software development the software for our HMI products.
· Proceed as one of developer in scrum team and contribute for the team including implementation, testing and reviewing.
■Highlight:
This position is open to anyone who does not have previous experience working in Japan!
(Of course, those who have experience working in Japan are also strongly welcome.)
Would you like to start an exciting Japanese engineering life with this company?
Di Fei
Industrial & Life Science -
NEWJob number: JN -062025-189296 Posted: 2025-12-11
Senior Sales Engineer
Responsible for local market development7 - 10 million yen Tokyo Industrial Sales
- Company overview
- A global leader in machine vision technology, this company provides innovative solutions for factory automation across numerous countries, serving a broad range of clients including major global manufacturers. With a large team of technical experts, it offers advanced vision systems, sensors, and automation components.
- Responsibilities
- Main responsibilities:
Responsible for local market development, building long-term and stable relationships with partners, system integrators, and customers.
To develop new customers, establish customer database, and complete sales targets;
Responsible for customer relationships management, understand competitors’ sales strategies, price systems and other market information;
Responsible for timely and accurate completion of various daily sales reports required by the company;
Develop and execute sale and business strategies while complying government regulation
Analyze existing and potential markets to identify and secure business development opportunities, set target and achieve your sales goals
Handle sales inquiries, complaints, customer orders, record them into sales management system
Provide pre-sales and post sales support, achieve total customer satisfaction
Conduct marketing campaigns, trade shows in order to increase company’s branding recognition.
Grace Rejante
Industrial & Life Science