サプライチェーンマネジメント × カスタマーサービス の求人情報一覧
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NEW求人番号:Job-00243539 掲載日:2023-03-24
Japan Customer Service Manager
カスタマーサービス経験者必見です!1000 - 1300 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は、医療機器及び医療用具の輸出入及び販売を行っています。
- 業務内容
- Lead Customer Service team, responsible of end to end Order to Cash process
Develop/ improve visibility of Customer Service productivity and effectiveness to achieve KPI (LIFR, CS Cost, Order Entry Error, Billing Block, etc)
Design/ upgrade Order Management Process align with APAC/Global process and policies
Responsible for the performance management metrics/scorecard, driving root cause analysis and corrective action plans for designated product groups, Business Unit or Customers
Perform all activities in compliance with relevant policies, manage SOX audit
Co-ordinate and execute programs to enhance tools, competencies, and outcomes across Japan markets.
Maintain team engagement and provide coaching to develop a sustainable team with professionals
Support the SCM leaders and other SC team managers in developing Japan supply chain customer strategies
Saemi Oda
Supply Chain Management -
求人番号:Job-00242638 掲載日:2023-03-17
Order Management and Customer Service
Global Chemical Company600 - 660 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は世界の大手化学品会社の1つで、幅広い業界に向けて製品とカスタム仕様のソリューションを提供しています。
- 業務内容
- ERP および/または手動プロセスによる顧客注文の処理(受発注、セミインデント、サンプル等)
受発注、返品、請求書発行に関する問題や、また請求ブロックのようないくつかの自動システムブロック等、操作上発生するシステムの問題を解決
社内外の関係者 (顧客、営業、プランナー、3PL、ベンダーなど)との情報および資料の提供や調整
Salesforce または関連ツールを用い顧客苦情処理
毎月の売上調整レポートと、必要に応じて地方税の請求書、プロフォーマインボイス、コマーシャルインボイスの発行準備
企業ポリシー並びにガイドラインをサポートし、順守(ISO、SOX、監査、ファイリングなど)
顧客と社内ステークフォルダーとのインターフェースとして売掛金の管理をする
システムの設定・保守、e-invoice、e-COA、販売先、納入先等のマスターデーター登録
Saemi Oda
Supply Chain Management -
求人番号:Job-00239822 掲載日:2023-03-06
カスタマーサービスマネージャー(自動車業界)
Big international company700 - 900 万円 Kanagawa サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は、通信技術において世界をリードする企業です。
- 業務内容
- 自動車業界での同社製品納入に関わるカスタマーサポートチームのマネジメント及び業務改善。販売活動が円滑に行われる様、受注業務を中心に担当営業の支援を行う。
納期遵守を徹底し、顧客満足度の向上に繋げる。
製品に関する問合せ、品質、納期フォローについて対応し、社内展開、折衝を行う。
チームメンバーの能力開発、業務改善を行い、チーム運営を行う。
海外拠点と連絡を密に行い、情報の共有化と連携の強化により、グローバルでより良いサービスを顧客に提供する。
Pari Tokyo
Supply Chain Management -
求人番号:Job-00239537 掲載日:2023-03-06
カスタマーサービス マネージャー
a lot of learning opportunity660 - 770 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は、産業ガスの大手メーカーです。
- 業務内容
- 1 -顧客対応業務を行うチーム全体の管理<セールスサポートチーム> 顧客対応、商品の受発注、消耗品などの発送業務、伝票入力(GIDEONS、CXなど)、請求書発行関連業務、営業所に付随する総務業務
<カスタマーサービスチーム>顧客(患者、病院、取引先、社内など)からの受電対応を主な業務とし、関係者への連絡、対応。
<ペーシェントケアセンター>CPAPを使用する患者様向けのフォローアップ、患者様問合せ対応、消耗品定期配送
<全体>クレーム・トラブル対応、承認業務
2 -CS部メンバーに対するサポート・リーディング 社員や派遣社員への指導、業務支援の管理 ・効率化改善活動のリーディング、アドバイザー
業務上の課題設定からの要因分析、解決案の提案、実行までのPDCAをまわす ・各プロジェクトのマネジメントとサポート
会社方針の指示などに対し、チームコントロールを行う
3 - 社内外関連部門との連携業務主要取引先との業務調整や効率化を進めるにあたって交渉
夜間休日コールセンターとのやり取り(支払関連、交渉・クレーム対応など) ・社内各関係部門(営業、配送、経理、など)との連携
DX化に向けてのプロジェクトへの協力体制
業務プロセス変更時のトレーニング企画、実施の運営
4 - 業務効率化サポート業務業務標準化、業務効率化、デジタル化アクションへのリーディング、実施、コスト管理
Pari Tokyo
Supply Chain Management -
求人番号:Job-00234298 掲載日:2023-03-01
Operations Director
工学系バックグラウンド歓迎!1000 - 1400 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- Our client is a is a global leader in the field of minimally-invasive clinical solutions for the Ophthalmology and Aesthetic markets.
- 業務内容
- Responsibilities:Develop technical service strategies to help the organization achieve strategic goals and objectives.
Define and implement short and long-term tactical service operations plans that align with the business unit franchises.
Support, define and implement field plans and objectives for technical service repairs, reporting and training.
Responsible for managing the selection and development of people, resources, and budgets necessary to perform the functions of the department.
Create, edit and implement company policies pertaining to the department.
Assign duties and work direction to department
Create product technical updates for systems that are returned for repair.
Monitor activities with the demonstration and loaner programs.
Manage return authorizations and return authorization process.
Determine if investigations should be initiated by utilizing the failure description received from the customer at the time of product failure.
Make technical suggestions regarding modifications to documentation, product performance and failure analysis.
Manage and establish field service spare parts list, training and support for selected distributors.
Responsible for ensuring the accuracy and completeness of all repair orders and return authorizations.
Ensure product repair and technical support knowledge is transferred to the Field Service Engineer team.
Monitor work procedures, work schedules, and expedites workflow.
Monitor service calls to observe employee’s demeanor, technical accuracy, and conformity to company policies.
Study and standardize procedures to improve efficiency of Field Service Engineer team.
Train appropriate personnel on the company procedure for servicing product.
Chiaki Sakane
Medical Device -
求人番号:Job-00233686 掲載日:2022-10-18
E-Commerce Customer Care Agent
Eコマース経験者必見です!500 - 800 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は、ヨーロッパ発祥の外資系化粧品会社です。
- 業務内容
- Contribute to sustainable and profitable sales growth of E-commerce business by providing excellent customer experience and increasing “Promoters” (NPS) from Supply Chain Management point of view.
Understand E-Commerce promotions and activities and design/lead the order to cash process accordingly collaborating with Physical distribution team, Consumer Care Service team, and each stakeholder in Operations and IT department, in order to reduce opportunity loss and to promote innovation for service quality and productivity for order to cash process.
Manage operations and costs of the outsourced call center to achieve proper consumer service for consumers’ inquiries and complaints related to E-commerce shopping.
Report and share risk, result and evolution with clear KPI for appropriate actions and future improvement. Work with CCS team to protect consumers’ personal information to avoid any risk of data leakage.
Saemi Oda
Supply Chain Management -
求人番号:Job-00233357 掲載日:2022-10-17
CUSTOMER CARE OPERATOR
BtoB顧客窓口経験者必見です!500 - 800 万円 東京 サプライチェーンマネジメント カスタマーサービス
- 会社概要
- 同社は、ヨーロッパ発祥の外資系化粧品会社です。
- 業務内容
- サービス・レベルを最適化するために、顧客と密な関係を構築する
受注から配送が完了するまでのフォローアップを積極的に実行する
効率的・効果的に顧客の要望に対応する(期限、過不足、情報、問題など)
不満、請求差異や返品などの問題に対して、随時、クレジットマネージャー、営業、物流と協力して、履歴の記録、分析、フォローアップをして問題解決にあたる
問題が発生した場合は積極的に上層部へのコミュニケーションを行い、適切な改善策を実施する
新規メンバーへの積極的にトレーニングに参加し、これまで培ってきた知識やノウハウを伝授する
組織の変更等があった場合でもサービスの継続性を維持する
顧客との共同プロジェクトの実施に参加する(例えば情報の共有、在庫の最適化など)
Saemi Oda
Supply Chain Management
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